Poes Noes met wond op haar wang

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
KatNoes
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2021 22:34

Poes Noes met wond op haar wang

Bericht door KatNoes »

Hallo kattenliefhebbers

Wij zitten al een paar jaar met de zorgen voor onze Noes.

Noes heeft een flinke wond op haar wang die ze elke keer als ze de kans krijgt kapot krabt. Ze draagt een kap. De wond geneest elke keer heel traag (4 tot 8 weken) Als de kap af gaat krabt de het binnen een half uur weer helemaal kapot en gaat de kap weer om. Ze heeft inmiddels de bijnaam kapje of lampje.

Wat hebben we geprobeerd?
Op aanraden van de dierenarts een kap en hypoallergeen voer. Prednison (zijn we geen voorstander van) en een anti allergie drankje wat heel vies ruikt en waar we dus een kat van kregen die ons wou fileren.
Honingzalf, alle geurstokjes en sprays uit huis verwijderd, hypoallergeen wasmiddel en natuurlijk gekeken naar parasieten als vlooien en teken.
Waarschijnlijk vergeet ik nu een aantal dingen.

Waar we ons nu het meeste druk om maken is de wond die maar niet geneest. (Kan daar ook een oorzaak liggen van de jeuk?)

We zijn nu zo ten einde raad dat we er zelfs aan zitten de denken om de nagels uit de achterpoten te laten verwijderen.

Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Groetjes Kat
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Poes Noes met wond op haar wang

Bericht door Zotvanpoezen »

Lasertherapie versnelt het genezingsproces van wonden. Mijn poes heeft enkele jaren geleden ook laserbehandelingen gekregen en de da heeft mij toen uitgelegd waarvoor het allemaal gebruikt wordt. Ook bij wonden dus.
Het was niet eens duur: ik betaalde maar 20 euro per beurt, maar mijn poes kreeg er ook nog behandelingen met electroden bij (tens). Dat was wel voor een inwendig probleem.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie