Kater wil niet meer eten.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Dirkenloeki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 18:06

Kater wil niet meer eten.

Bericht door Dirkenloeki »

Mijn 11 jarige kater moest vorige week maandag naar de dierenarts, hij had zich aardig verstopt op de hooi zolder. Een dacht nog die heeft snel door dat hij naar de dierenarts moet.
Met een blikje tonijn hem van de zolder gelokt, en op naar de DA.
De afspraak was om te kijken of zijn tanden inderdaad moesten worden gereinigd. En dat was het geval. Afspraak gemaakt voor afgelopen dinsdag.
Die hele week is mij toen niet echt wat opgevallen. We hebben 2 katers en ze eten wanneer het hun uit komt. Als ik thuis ben klepperen ze de hele dag in en uit. Ben ik werken dan eten ze niet continu.

Maar vrijdag was hij de hele dag weg niks voor hem pas heel laat kwam hij aanzetten en wilde niks eten.
Zat in rare houding op de leuning van de bank en voelde zich duidelijk niet happy.
Nu is hij wel bekend met even niet eten.
Zaterdag ochtend naar de DA wat dingen gecontroleerd bloed nagekeken. Alles was goed.
Injectie voor pijn gehad en voor de misselijkheid want hij had ook gebraakt in huis en dat was alleen maar helder wat eruit was gekomen.

Maar gedurende de dag wilde hij niks eten enkel wat ik hem had gedwangvoederd. Zaterdag avond weer terug. Infuus gehad en nog een prik om de eetlust wat op te wekken.
Zondag leek hij aardig goed at nog niet maar liep buiten gewoon rond en kwam geregeld bij je om een aai te vragen.

Maandag naar mijn eigen DA, besloten dinsdag de tanden schoonmaken gewoon door te laten gaan en alles eens goed te inspecteren. Ze hebben niks geks in zijn bek gevonden.
Verder bloed onderzoek gedaan. Er was al iets vet in het bloed te vinden.
Maar geen alvleesklier ontsteking of zo.
Ze hebben hem een sonde gegeven.
Hij is toen dinsdag nacht daar gebleven en hebben hem infuus gegeven en sonde voeding.
Woe ochtend had hij zelf blikje makreel gegeten en de sondevoeding zelf opgelikt. Daarna heeft hij de sonde eruit getrokken en het infuus.

Hij was klaar om naar huis te gaan.
En ik haalde hem echt heel levendig op. At snoepjes, wilde geaaid worden was wel wat bang van mij geworden na al het dwang voederen. At ook wat brokjes. Maar 3 uurtjes later zag ik het al minder worden.
Hij eet steeds maar een paar brokjes en dan echt een paar 10 brokjes of zo. Vlees eet hij iets als ik er zo'n vloeibare snacht van wiskas een beetje doorheen roer. En dan eet hij het nog met lange tanden op. Snoepjes van wiskas en alleen die vloeibare snack willen nog het beste.

Verse zalm, gehakt. Tig soorten nat voer al geprobeerd iemand nog ideen
Dirkenloeki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 18:06

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door Dirkenloeki »

Nog even aanvulling. Hij lijkt wel echt trek te hebben. Als ik rammel met een glazen schaaltje waar ze altijd vlees in krijgen. Komt hij snel aangelopen en als ik het dan neerzet ruikt hij even en dan is hij weer weg
kittentjes

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door kittentjes »

Misschien nog een dagje Cerenia tegen de misselijkheid, het lijkt erop dat dit nu weer terug gekomen is. Het zou natuurlijk kunnen dat hij buiten iets gegeten heeft wat niet goed voor hem is.

Verstuurd vanaf mijn octopus met Tapatalk

Dirkenloeki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 18:06

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door Dirkenloeki »

Ja cerenia heeft hij elke dag een kwart pilletje
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door Synemios »

En als je hem nat voer geeft?
Of eet hij helemaal niks?
Desnoods er een soort vloeibare massa van maken.
En ik dacht nog aan pijnstilling,
Misschien heeft hij pijn ergens dan stoppen ze ook met eten.
Van pijn kun je ook misselijk worden.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Dirkenloeki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 18:06

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door Dirkenloeki »

Hij heeft novacam voor de pijn. Ik kan vanmiddag nog wat sterkers ophalen. Ze hebben artrose in de nek gevonden. En hij krijgt mirtazepine wat de eetlust opwekt en nog wat tegen de misselijkheid. Hij eet nu mondjes maat sondevoeding. En iets vlees waar ik zo'n vloeibare snack wat wiskas door heen roer. En eet wat snoepjes van wiskas. Ik wil straks eens wiskas brokjes halen. Is wel niet zo gezond maar dat eet hij tenminste iets
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door Synemios »

Gezond is nu niet het belangrijkste zolang hij inderdaad maar eet.
Je zou het eten wat hoger kunnen zetten zodat hij niet zo ver met zijn kopje omlaag hoeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Dirkenloeki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 18:06

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door Dirkenloeki »

Ja eten is al hoger gezet inderdaad
Dirkenloeki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2021 18:06

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door Dirkenloeki »

De wiskas brokjes vielen in de smaak. At zo ongeveer 1/5 van een dag portie op. Daarna nog wat sonde voeding opgeslobbert van mijn vinger af
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kater wil niet meer eten.

Bericht door Synemios »

dat is al positief.
Hopelijk zet dit door
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie