Gecastreerde Bengaal van 1 1/2 jaar is ziek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
BenKit
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2021 14:56

Gecastreerde Bengaal van 1 1/2 jaar is ziek

Bericht door BenKit »

Hallo,

Mijn Bengaal is ziek. De vacht zag er al een tijdje minder uit. De laatste dagen eet hij niet / zeer weinig. Zijn derde ooglid komt ook meer te voorschijn (teken van pijn?). Hij had gisteren 39,8 graden koorts. Gisteren hebben we van de dierenarts Novacam gekregen. Hierdoor(?) was de temperatuur vanmorgen 39,1.
Maar eten doet hij nog steeds niet. Vandaag Emeprid opgehaald opgehaald bij de arts. Maar dit heeft tot nu toe geen effect. Kat blijft lusteloos liggen. Enige positieve is dat hij wel drinkt...
Iemand enig idee wat het kan zijn, hoe we verder moeten of wat we kunnen proberen?
Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Gecastreerde Bengaal van 1 1/2 jaar is ziek

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Je kat is dus erg ziek en hij krijgt alleen novacam van de dierenarts? Ja, dat werkt koortsremmend, pijnstillend en ontstekingsremmend. Maar wat is de oorzaak? Leek het de DA niet verstandig daar naar te kijken?

Emeprid is ter behandeling van braken en braakneigingen heeft hij dat?

Was die novacam in de vorm van injectie? De enige reden die ik kan bedenken is dat de DA hoopte dat dat een boost gaf om weer te gaan eten. En als het alleen pillen waren... ieks, dan heeft hij dus niets gedaan om de kat direct te helpen (met bv injectie).

Zeker nu blijkt dat hij niet direct gaat eten lijkt het mij wel dat je morgenochtend gelijk weer op de stoep moet staan voor vervolgacties.

Toen Bowy en Yuna hier een buikgriep oid hadden (en niet meer aten) kregen ze een dexamedium injectie waarna ze vrij snel weer aten. Soms, als het bacterieel is, is een ab kuur nodig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie