Niet eten na antibiotica

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LindaVeetje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2011 14:32

Niet eten na antibiotica

Bericht door LindaVeetje »

Hallo,
Ik zal eerst even een korte info geven over mijn kat. Ze heet Sookie, is een zwerfkat uit Moskou. Ze heeft daar een verschrikkelijk leven gehad, werd oa regelmatig gebruikt als voetbal. 8 jaar geleden is ze bij ons komen wonen, vanaf die dag, is ze een geweldige lieve kat, vind het heerlijk om te kroelen en is dikke maatjes met me dochter van nu 14, die autisme heeft. Ze heeft elk jaar een check up gehad, was altijd goed. Nu was het ineens 2 weken geleden dat ze ziek werd, veel rode vloeistof uit haar oogjes, neus verstopt maar niet niezen of hoesten. Verder ook geen koorts of dat ze minder aktief was of minder at. Dit had ze een kleine week en ineens wou ze niet meer goed eten, behalve wat ze echt heerlijk vond (gerookte makreel, blokjes runderhart, tonijn en smeerworst) omdat ze ook ineens veel dunner leek, zijn we naar de dierenarts gegaan. Die was verbaast dat ze er zo goed uitzag, voor een 14 jarige zwerfkat en kon geen gekke dingen vinden, tot ze de darmen ging voelen. Ze voelde een massa. Ze raadde me aan om een echo te laten maken en een biopt. Ze kreeg ook een prikje tegen misselijkheid, ze zei dat het ook wat eetlust opwekt waardoor ze beter zou eten. De voelende dag, moest ik haar een tabletje geven, zelfde als waarvoor ze de prik kreeg. De dag hierna, was het kerst, toen heeft ze erg goed gegeten, me dochter had zalm en fazant, daar heeft ze van mee zitten eten en daarna nog wat natvoer en runderhart. Na de kerst bij een andere dierenarts, een echo laten maken en een biopt, me eigen dierenarts zat al helemaal vol tot half januari. Net voor oud en nieuw kregen we nog de uitslag en daar bleek dat ze wel een massa zagen op de overgang van de dikke darm naar de dunne darm maar uit de biopt kwam alleen naar voren dat ze een ontsteking had. Dus niets van een soort kanker. In eerste instantie wou ik gelijk juichen maar ze zeiden dat dit wel eens vaker voor komt. We hadden 2 opties, haar open maken en dan weefsel van de massa nemen of 2 weken antibiotica en dan kijken hoe het gaat en weer een echo en biopt. Ik heb voor het laatste gekozen, want vroeg of ze dan ook de massa weg halen, daar kon ze teen antwoord op geven omdat ze niet weet wat ze tegen komt. Toen had ik zoiets van, nee dan ga ik haar zo'n operatie niet aan doen, ze is nu 14 en wil haar niet teveel belasten. Nu zijn we begonnen met de antibiotica. De eerste keer dat ik het gaf, begon ze te schuimbekken, ik raakte helemaal in paniek. Maar vond gelukkig via dit forum dat het vrij normaal is met antibiotica doordat het vies smaakt. En inderdaad, het is vandaag al een heel stuk minder. Alleen, sinds ze de antibiotica krijgt, wil ze niet meer eten. Heb gehaald wat ze altijd heerlijk vind en waarvan ze echt helemaal gek van word als ze het krijgt, runderhart en biefstuk, maar ze laat het staan, ruikt er aan en gaat dan weer weg. Het lijkt wel of ze wil eten, ze komt ook steeds naar de keuken en naar haar voerbakje maar eet niets. Ik begin me nu weer echt heel erg zorgen te maken, zo als je kan zien aan het tijdstip, lig ik er echt wakker van. Verder is ze vrolijk, speels, volgt me dochter nog steeds overal, geen koorts, kijkt goed helder, reageert direct op haar naam als altijd. Het is dat ik zie dat ze niet eet, omdat ik onze dieren voer, dus precies weet wat ze krijgt, want verder toont ze totaal geen teken dat er iets zou zijn. Ik weet even niet goed wat te denken. Ook met de massa, herkent iemand dit, kan het alsnog zijn dat het geen tumor is? Is het een bekende reactie op de antibiotica? Is het verstandig om mousse te halen en dit in haar bekje te stoppen? Omdat ze verder zo levendig is, wil ik het liefst wachten tot maandag om terug te gaan naar de dierenarts als morgen naar een dienstdoende te gaan, omdat mijn eigen dierenarts haar kent en ik die volledig vertrouw.

Sorry voor het lange verhaal, en alvast bedankt voor het lezen en het mee denken, tips geven.

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Niet eten na antibiotica

Bericht door marloes501 »

Wat naar voor je !
Misschien is ze nogsteeds misselijk.
Het lastige us dat als katten niet eten ze zeer snel lever vervetting krijgen, en door de lever vervetting worden ze ook heel erg misselijk.
Mischien word ze ook nog misselijk van de antibiotica.
Dat is dan misselijk van de antibiotica en ook nog misselijk van de eventuele lever vervetting.
Hebben we het nog niet over eventueel misselijk van de massa.
Ik zou inderdaad zo snel mogenlijk contact op nemen met de dierenarts, vragen om een lang werkende antibiotica injectie en vragen iets tegen misselijkheid.
En je kat moet eten!
Overleg met je dierenarts hier over, bied ander vlees aan, kip vis gehakt.
Heel erg veel sterkte.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Niet eten na antibiotica

Bericht door nellebel »

wat voor antibiotica heeft ze? mijn guusje kreeg een vloeistof, nou die schuimbekte vreselijk en paniek. ik heb nu andere AB gekregen. ze moet nu 8 dagen een pilletje. ik las echter nu op het forum ook de tip van iemand dat AB ook gespoten kan worden en dan langwerkend is. ik zou toch even overleggen met de DA. andere AB mogelijk andere bijwerkingen. zij hebben mogelijk ook voer wat je kunt geven wat aanvulllend is en mogelijk ook iets waardoor ze meer eetlust krijgt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie