13 toevallen op een dag...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Eva1210
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:45

13 toevallen op een dag...

Bericht door Eva1210 »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb drie katten. Sinds kort heeft mijn jongste kat genaamd Kenzo gezondheidsproblemen. Het begon ongeveer anderhalve week geleden met schuimbekken. trillen en vreemd miauwen. Ik dacht zelf meteen aan epilepsie maar de dierenarts zei dat hij misschien misselijk was of dat het kon komen door vergiftiging door een plant. Ik heb alle planten al weggehaald. Sinds twee dagen heeft hij ernstige toevallen. Na de toeval lijkt het of hij tijdelijk blind is en hij gedraagt zich daarna totaal anders dan normaal. Ik ben meteen naar de dierenarts geweest en ze hebben bloedonderzoek gedaan en een infuus gegeven. Er kwam niets uit.. De dierenarts zei dan ook dat we niets moesten doen, alleen bellen als het erger werd. Hij heeft vandaag 13 aanvallen gehad. Ik vind het verschrikkelijk om aan te zien en begrijp niet hoe dit komt. De dierenarts wist het verder ook niet en heeft een medicijn tegen epilepsie voorgeschreven. Heeft iemand ervaring met epilepsie bij katten of enig idee wat het kan zijn of ander advies? Zal ik een second opinion vragen.. ik ben een beetje ten einde raad, bedankt voor het lezen van deze enorme lap tekst. Ik hoop dat iemand raad weet.

p.s. ik heb alle aanvallen gefilmd en ook laten zien aan de dierenarts
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 13 toevallen op een dag...

Bericht door Rik »

Oei, 13 aanvallen op een dag is nogal wat. Ik heb geen ervaring met epilepsie maar het klinkt inderdaad passend.

Is er naast het bloedonderzoek echter ook een bloeddrukmeting gedaan?
Hoewel het raar zou zijn als een jonge (?) kat al een te hoge bloeddruk zou hebben.

Een second opinion bij een andere dierenarts kan overigens nooit kwaad. Je zou er maar net een treffen die de symptomen gelijk herkend als iets anders.

Ik hoop dat de medicijnen tegen epilepsie een beetje verlichting brengen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 13 toevallen op een dag...

Bericht door Anne »

Tjee wat heftig :-|
Ik heb er geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte en beterschap toewensen
Hopelijk brengen de medicatie verlichting!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie