Floortje heeft lymfeklier kanker /maligne lymfoom

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Floortje heeft lymfeklier kanker /maligne lymfoom

Bericht door patiani-guusje »

Ik ben hier omdat ik hoop op ervaringen en adviezen voor mijn ernstig zieke Floortje van zeven jaar jong.
Tot vorige week woensdag leek Floor kerngezond. At goed, energiek, levendig, blij. Nooit ziek ook. Donderdagochtend was ze sloom wilde niet eten. Naar de dierenarts die dacht aan een virusje. Maar de Onsior sloeg niet aan. Drie dagen achter elkaar naar dierenarts omdat koorts maar terug bleef komen, Floor niet wilde eten (heb gedwangvoederd) en heel sloom bleef.
Uiteindelijk doorverwezen naar dierenziekenhuis Hugo in Zwanenburg.
Floor is opgenomen en uit echo en vervolg onderzoek bleek dat ze lymfeklier kanker heeft. Ze krijgt sinds gisteravond prednison en de koorts is sinds gisteravond weg, en vanmorgen heeft ze zelfstandig gegeten ) ervoor neussonde) wel was ze vannacht benauwd en heeft ze in zuurstofkooi gezeten. Sinds half negen vanmorgen is ze daaruit en bekijken ze hoe t rest van de dag gaat. Afhankelijk daarvan mag ze vanavond naar huis.
Ik ben me natuurkijk rot geschrokken en ben erg verdrietig en voel me heel machteloos. Ik kies niet voor chemo, vind de stress niet opwegen tegen de paar maanden waarmee je kunt verlengen.
Hoop dat het met prednison nog een poosje goed blijft gaan. Een vriendin had het over thc olie voor dieren. Ben me daar nu in aan t verdiepen. Wie heeft er ervaring met deze vreselijke ziekte en heeft adviezen voor me om Floor In de tijd die ze nog heeft zo goed mogelijk doorheen te helpen?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Floortje heeft lymfeklier kanker /maligne lymfoom

Bericht door Cerna »

Hoi
Ik kan je helaas niet helpen want ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Floortje heeft lymfeklier kanker /maligne lymfoom

Bericht door patiani-guusje »

Dankjewel Annet 🙏🏻
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Floortje heeft lymfeklier kanker /maligne lymfoom

Bericht door Synemios »

Wat verschrikkelijk.
Ook ik heb er geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte wensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie