Kat eet weinig

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Kat eet weinig

Bericht door FrankV »

Hallo allemaal.

Ik heb twee poezen. Nova en Puck. Puck is nu 2.5 jaar oud. Allebei zijn het uitsluitend binnenkatten. Puck at altijd netjes 3 keer op een dag. Tot ze de laatste week wat at en dan snel achter mij aanliep. Sinds 2 dagen eet ze oprecht moeizaam. Ze is verder nog levendig (zit achter vliegen aan), verstopt zich niet en wil ook nog graag aangehaald worden.

Ik ben reeds twee maal bij de DA geweest in 2 dagen, omdat het ze helaas nauwelijks wil eten (meerdere soorten geprobeerd). DA heeft lichte verhoging vastgesteld en haar wat tegen de koorts gegeven en eventuele misselijkheid. Tweede keer was haar temperatuur 38.8 dus in principe geen koorts. Ze heeft wat Hills restorative meegegeven om haar aan het eten te krijgen. Daar zit dus precies de crux: Hills restorative eet ze wel op. Al het andere echter niet.

Maak ik me nou teveel zorgen en is ze gewoon verwend, of moet ik me echt zorgen maken?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5143
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet weinig

Bericht door Synemios »

Aangezien ze wel verhoging had was er dus wel iets aan de hand.
Dus verwend gedrag is dit nu niet.

Veel katten associëren bestaand voedsel met ziek zijn, als ze zeg maar misselijk geworden zijn of buikpijn kregen na het eten van bepaald voer.

Kieskeurigheid zie je ook bij katten die misselijk zijn.
Ik zou haar dus een tijdje op eten zetten wat ze nu wel wil eten, ze gaan uiteindelijk wel weer het oude voer eten, zodra ze zich beter voelen.
Geen koorts betekend niet dat ze niet nog steeds ziek zijn.

Heb je niets gekregen voor thuis tegen de misselijkheid? Cerenia of emeprid?
Want anders zou je daar nog naar kunnen vragen.

Misschien herken je het eea wat beschreven is in deze link:

https://www.mcvoordieren.nl/kat-eet-niet
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat eet weinig

Bericht door FrankV »

Synemios schreef: 02 sep 2020 21:39 Aangezien ze wel verhoging had was er dus wel iets aan de hand.
Dus verwend gedrag is dit nu niet.

Veel katten associëren bestaand voedsel met ziek zijn, als ze zeg maar misselijk geworden zijn of buikpijn kregen na het eten van bepaald voer.

Kieskeurigheid zie je ook bij katten die misselijk zijn.
Ik zou haar dus een tijdje op eten zetten wat ze nu wel wil eten, ze gaan uiteindelijk wel weer het oude voer eten, zodra ze zich beter voelen.
Geen koorts betekend niet dat ze niet nog steeds ziek zijn.

Heb je niets gekregen voor thuis tegen de misselijkheid? Cerenia of emeprid?
Want anders zou je daar nog naar kunnen vragen.

Misschien herken je het eea wat beschreven is in deze link:

https://www.mcvoordieren.nl/kat-eet-niet
Dank je!

Ik heb niets meegekregen. Ze heeft echter wel een injectie gehad tegen de misselijkheid. Het is dus niet zo dat ze niets eet. Hills restorative wil ze wel graag eten, de rest dus (nog) niet. Overigens was haar temperatuur toen 39.4

Verder herken ik daar niet veel van. Ze wil nog steeds graag geaaid worden bijv, echt verstoppen doet ze niet.

Ik ga vanaf zaterdag een paar dagen weg. Mijn broer komt dan in huis om een oogje in het zeil te houden en evt naar de DA te gaan mocht het achteruit gaan. Ik hoop maar op het beste.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5143
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet weinig

Bericht door Synemios »

zolang ze zelf wel eet al is het dan niet haar eigen voer, dan inderdaad gewoon goed in de gaten houden.
Gelukkig dat je er niet veel van herkend en hopelijk hoeft je broer niet naar de dierenarts.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat eet weinig

Bericht door FrankV »

Synemios schreef: 02 sep 2020 22:22 zolang ze zelf wel eet al is het dan niet haar eigen voer, dan inderdaad gewoon goed in de gaten houden.
Gelukkig dat je er niet veel van herkend en hopelijk hoeft je broer niet naar de dierenarts.
Ze eet natvoer in principe wel. Sinds gisterenmiddag dus een half blikje restorative op, paar brokjes en een half zakje natvoer van Sheba.

Ik wilde een afspraak maken om een bloedtest ofzo te laten doen. Maar ik vind het ook weer niks om haar weer in het reismandje te stoppen. Geeft veel stress.

Wat is wijsheid. Aankijken tot na het weekend?
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat eet weinig

Bericht door FrankV »

Even een toevoeging:

Bij het tweede bezoek, gisteren, was er geen verhoging: 38,7.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5143
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet weinig

Bericht door Synemios »

Zolang ze wel blijft eten, ( maakt niet uit wat) speelt en niet sloom is.
zou ik het nog aankijken.
Ze hebben ook tijd nodig om volledig te herstellen en stress is ook niet goed.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: Kat eet weinig

Bericht door FrankV »

Synemios schreef: 03 sep 2020 18:15 Zolang ze wel blijft eten, ( maakt niet uit wat) speelt en niet sloom is.
zou ik het nog aankijken.
Ze hebben ook tijd nodig om volledig te herstellen en stress is ook niet goed.
Dank je voor de reactie. Het eten gaat niet van harte maar ze krijgt in ieder geval iets binnen. Even afwachten maar.
Marjolein_22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2020 20:24

Re: Kat eet weinig

Bericht door Marjolein_22 »

En zou het iets met de tanden of het bekje te maken kunnen hebben, een ontsteking oid?
Plaats reactie