Kat rent weg, laat urine lopen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Damaba
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2020 01:26

Kat rent weg, laat urine lopen

Bericht door Damaba »

Ik heb al heel lang katten, maar dit nog nooit meegemaakt.
Kater lag op bed, rent opeens 2 trappen naar beneden. Ik vind hem onderaan de trap liggend in de urine, verwilderde blik. Het duurt even voor de blik in zijn ogen weer gewoon is. Hij oogt bang. Na een tijdje loopt hij weer en gaat zichzelf schoonmaken. Hij kan gewoon lopen, eet ook een snoepje. Ik kon hem al vrij snel weer aanraken. Hij oogde binnen 5 minuten weer normaal. Enig idee???
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat rent weg, laat urine lopen

Bericht door Rik »

Damaba schreef: 13 jul 2020 01:38 Enig idee???
Direct mee naar de dierenarts en compleet bloedonderzoek en bloeddrukmeting laten doen.

Het kan van alles zijn. Epilepsie, tia, hersenbloeding etc. etc.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Kat rent weg, laat urine lopen

Bericht door Russian mob »

Rik schreef: 13 jul 2020 08:38 Direct mee naar de dierenarts en compleet bloedonderzoek en bloeddrukmeting laten doen.

Het kan van alles zijn. Epilepsie, tia, hersenbloeding etc. etc.
Daar sluit ik me bij aan. Er is iets niet goed gegaan in z’n koppie wat zich heeft geuit in een toeval/epileptische aanval. Bezoekje dierenarts is verstandig, omdat dit diverse oorzaken kan hebben
Plaats reactie