Kat eet slecht

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat eet slecht

Bericht door Anne »

Dat is mooi, hopelijk zet het zich door :-P Alvast succes voor a.s. dinsdag
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Baasjevankittykater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2020 21:05

Re: Kat eet slecht

Bericht door Baasjevankittykater »

De rest van de dag heeft hij niet meer gegeten.. Dus net maar een kwart blikje ad via een spuitje naar binnen gebracht...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet slecht

Bericht door Synemios »

Wat vervelend, je zou dan zo graag willen dat het door zet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Baasjevankittykater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2020 21:05

Re: Kat eet slecht

Bericht door Baasjevankittykater »

Vandaag maar weer verder gedwangvoerd.
Wat wel opvalt is dat hij gewoon zijn ontlasting doet. Vanochtend een stinkende opper (rook naar de ad) en vanmiddag weer. Gewoon geplast.
Vandaag tijdens het dwangvoeren wel knarsetanden. En ook maar weer geobserveerd hoe hij eet. Maar hij lijkt het echt niet zijn bekje in te krijgen, dat het te pijnlijk is...

Morgen de tandentrekshow. Dus hoop dat hij daarna echt weer gaat eten. Vraag wel meteen een middel voor de eetlust en misselijkheid...

We houden hoop
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet slecht

Bericht door Synemios »

Ja wel samen geven.
Sterkte morgen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Baasjevankittykater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2020 21:05

Re: Kat eet slecht

Bericht door Baasjevankittykater »

Gisteren is kitty naar de dierenarts geweest. Zij heeft het gebit nagekeken. 2 tanden rot. Maar niet extreem ernstig en kitty laat niet enorm veel reactie zien als zij er aan zit.

Waarom kitty dan niet eet... Geen aanwijsbare klinische reden. Misschien aversie doordat de tanden eerst wel pijn deden? Geen idee...

Sinds kitty gisteren terug is eet hij weer uit zichzelf. Niet bijzonder veel. Maar hij eet.
Wel eet hij alleen de kittenbrokjes. De gewone brokjes gaan niet. Het natvoer gaat slecht...

Mirtazapine wou de arts nu nog niet voorschrijven, zou de genezing van het mondje tegen houden als vrijdag de tanden eruit gaan...

Nu hij weer iets eet, verdenk ik zelf nog steeds wel het gebit. De enige logische oplossing...? Tenzij hij toch last heeft van zijn nieren? (ondanks dat er op het bloedwerk niets te zien is)

Vroeg mij nog wel af, weten jullie een goede kleine brok die veel voedingsstoffen geeft in zo'n klein mogelijke hoeveelheid (krachtvoer zeg maar)?

To be continued
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet slecht

Bericht door Synemios »

Als het bloedwerk goed is....
Blijft lastig, vaak wordt er gezegd dat katten niet slecht eten door het gebit maar ik weet dat Luna het achteraf toch ook een stuk beter doet qua eten en kauwen sinds haar kiezen verwijderd zijn.
Verwacht het niet meteen na de operatie bij Luna duurde het best nog lang daarna ( maand ofzo) voor ze echt beter ging eten.
Ik hoop toch dat het de tanden zijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Baasjevankittykater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2020 21:05

Re: Kat eet slecht

Bericht door Baasjevankittykater »

Vandaag is kitty onder het mes gegaan. 2tandjes eruit. Flink chagrijnig toen ik hem op kwam halen. Brak zijn koffer bijna af...

Thuis gekomen ging hij meteen naar de plek van zijn erensbak. Hem natvoer met stukjes tonijn gegegeven. Die heeft hij binnen een uur opgemaakt. Dus best goed! (gisteren heeft hij nagenoeg op wat hij op zou moeten hebben)

Hopelijk zet deze lijn voort!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet slecht

Bericht door Synemios »

Wat fijn dat hij meteen ging eten, ik ga voor je duimen dat het vanaf nu steeds beter gaat.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Baasjevankittykater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2020 21:05

Re: Kat eet slecht

Bericht door Baasjevankittykater »

Kitty vandaag alleen in de ochtend wat gegeten. Vandaag weer de mirtazapine gegeven. Maar geen etende kat, wel wat onrustig, steeds zijn andere baas aan het zoeken (maar die is niet thuis ivm werk)


Omdat hij niet wilde eten, ook geen snoepjes. Heb ik hem vanavomd 40mg AD gegeven via de spuiten. Knarsetandend ging het laatste erin.

Daarnaging het onweren en ging hij naar de badkamer. Niet een goed gevoel erbij dus getempt, 39.8... Daarna heeft hij een grote koorts gedaan. En toen ik op zijn bak keek had hij vandaag diarree...

Hij ligt nu in de slaapkamer bij de airco... Maar goed... Ik ben mij echt een beetje het einde raad... Hij lijkt maar niet op te knappen...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet slecht

Bericht door Synemios »

Ik zou dan toch morgen weer contact opnemen met de DA
Dan denk ik dat er toch extra onderzoek nodig is.

Is het tussendoor wel goed gegaan?

Wel ontzettend balen dit.

*Is er eerder ook een foto gemaakt om te kijken naar een eventuele ( gedeeltelijke) obstructie?
Omdat hij eerst verstopt zat en nu is er diarree dat kan ook wijzen op overloopdiarree.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Baasjevankittykater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2020 21:05

Re: Kat eet slecht

Bericht door Baasjevankittykater »

Synemios schreef: 17 jun 2020 22:55 Ik zou dan toch morgen weer contact opnemen met de DA
Dan denk ik dat er toch extra onderzoek nodig is.

Is het tussendoor wel goed gegaan?

Wel ontzettend balen dit.

*Is er eerder ook een foto gemaakt om te kijken naar een eventuele ( gedeeltelijke) obstructie?
Omdat hij eerst verstopt zat en nu is er diarree dat kan ook wijzen op overloopdiarree.

Gisteren was het wel hoopgevend, hij at uit zichzelf. (niet de hoeveelheid wat zou moeten. Maar hij at.) maar vanmiddag dus weer minder.

Met de arts wel over een obstructie in de bek gehad. Maar dat zou het niet moeyen zijn. De rest van het spijsverteringskanaal is niet onderzocht... Gisteren had hij wel mooie ontlasting...
Baasjevankittykater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2020 21:05

Re: Kat eet slecht

Bericht door Baasjevankittykater »

Koorts is gezakken, 38,8 en hij eet weer. Ziet er ook wat gezonder eruit. Ga straks alsnog bellen. Misschien bijwerking gehad van de mirtazapine? (serotoninesyndroom)?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat eet slecht

Bericht door Synemios »

Ja of een virus maar dat vind ik in dit geval lastig te beoordelen, omdat er al langer steeds iets gaande is.
Maar ik zou zelf ook wel bellen voor de zekerheid.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Baasjevankittykater
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2020 21:05

Re: Kat eet slecht

Bericht door Baasjevankittykater »

Net gebeld. Met de assistent gesproken. Omdat de temperatuur nu gezakt is. En hij verder eet. Even aankijken. Blijven tempen vandaag, kijken hoe het met de diarree gaat. En anders morgen er naar toe.
Wellicht was het ook een combi van benauwdheid, de onweer en al niet zo lekker zijn.. De mirtazapine veroorzaakt niet snel een serotoninesyndroom, elke dag mirtazapine zou zelfs moeten kunnen...

Zaterdag een controle afspraak. Als hij dan niet goed eet, dan wil ik onderzoek van zijn maagje.

Kanker kan het overigens niet zijn, dan had het uit het bloedwerk naar boven moeten komen..
Plaats reactie