Poes eet minder twee weken na narcose

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Oliebol91
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2020 17:20

Poes eet minder twee weken na narcose

Bericht door Oliebol91 »

Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik me zorgen maak over onze poes.

Ze is 11 jaar oud, en we zijn zo gek op haar. Twee weken geleden ging ze zich gedragen alsof ze veel pijn had, ze trok met haar achterpootje en weigerde nog te gaan zitten. Wij maakten ons zorgen dat ze iets met haar poot had, of erger, iets met haar darm. We konden gelukkig snel terecht bij de dierenarts. Deze gaf aan dat ze bij toucheren van 1 pootje tekenen gaf van erg veel pijn, en dat ze dit onder een roesje verder zou moeten onderzoeken om haar pootje te kunnen scheren en zien of er sprake was van een breuk/abces. Wij maakten ons inmiddels erg veel zorgen en zeiden toe.

Toen ik haar een paar uur later mocht komen halen, was ze helemaal dronken van de narcose. De dierenarts gaf aan dat ze niks had kunnen vinden, en dat poes waarschijnlijk iets had verrekt. Ik schrok er van, ik had niet verwacht dat ze onder zo'n zware narcose zou moeten voor wat onderzoek!

We kregen metacam mee om haar vijf dagen te geven. Ik heb haar dit de dag erna 1 x gegeven, maar ze belastte gewoon haar poot en leek niks te hebben. Ik ging toen op Internet wat opzoeken over narcose en metacam, omdat ik het nogal grof geschut vond wat er allemaal in de kat werd gespoten terwijl er niks aan de hand was. Zo las ik dat metacam ernstig nierfalen kan veroorzaken. Ik ben toen gelijk gestopt met de toediening. Poes leek weer oke, at goed, speelde, en was zichzelf.

Tot een paar dagen geleden. Onze poes, altijd zo gek op eten, laat ineens brokjes liggen in haar bakje. Ze eet nog wel, maar beduidend minder. Ook lijkt ze meer en erg diep te slapen. Ik maak me nu enorm zorgen dat de metacam toch haar nieren heeft aangetast. Ze is verder nog steeds speels, gaat naar buiten, knuffelt graag. Ook drinkt ze niet meer dan normaal.

De dierenarts bellen durf ik niet goed, straks geven ze haar weer van alles wat haar juist ziek maakt? Zijn er hier mensen met katten die nierfalen hebben (gehad), en klinkt het alsof onze poes dit heeft?

Heel erg bedankt!!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes eet minder twee weken na narcose

Bericht door Rik »

Wat ze jouw kat geven bepaal jij zelf. Of het door de metacam komt is niet zeker. Metacam zelf kan ook de eetlust beïnvloeden maar daar was je dus al me gestopt. Maar eetlust kan inderdaad door nierproblemen komen. (Teveel ureum in het bloed maakt je kat n.l. misselijk)

Wat ik me wel afvraag... Hebben ze een bloedonderzoek gedaan voordat ze onder narcose ging? En voordat ze metacam voorschreven? Want het kan ook zijn dat de nieren er al slecht aan toe waren. Een dan geef je met een narcose en metacam wel een laatste finale zetje. Zeker bij een leeftijd buiten de 10 zou dat gebeurd moeten zijn.

Vraag verder altijd de uitkomst van onderzoeken en facturen op papier of email. Je betaald daar voor en je weet achteraf wat er op welke datum gedaan is en je hebt aktes in je eigen archief.

De vraag is nu ook of je misschien niet naar een andere DA zou gaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie