Moeite met eten na operatie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Anja-Stolk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2020 17:20

Moeite met eten na operatie

Bericht door Anja-Stolk »

Hoi allemaal,
Afgelopen donderdag is Micky geopereerd aan zijn blaas voor het verwijderen van blaassteentjes. Donderdagavond hebben we hem opgehaald inclusief een zak met Hills c/d urinary stress brokjes.
Vrijdag en zaterdag heeft hij weinig gegeten, wat ook niet raar is natuurlijk na een operatie en narcose. Zondag vloog hij een paar keer op zijn bak af, begon met eten, maar na een paar brokjes hielt hij het al voor gezien. Tijdens het eten lijkt het of hij moeite heeft me de brokjes in zn bek te houden, beweegt hij zn kopje heen en weer en vallen er veel kruimels uit. Maandag heb ik de brokjes in water geweekt en er een papje van gemaakt, hier heeft hij alleen het vocht uitgelikt. Wel een paar keer een paar brokjes op.
Vanmorgen ook een paar keer brokjes gaan eten. En net een zakje natvoer van hetzelfde gegeven. Dit zijn zachte brokjes, maar ook hier had hij moeite mee. Uiteindelijk de brokjes voor hem geprakt en toen heeft hij ongeveer driekwart op.
Iemand een idee of ervaringen hoe of wat??
Groetjes Anja
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moeite met eten na operatie

Bericht door Anne »

het kan zijn dat hij het gewoon niet lust
Bij de meeste da,s kun je een zak voer van rc s/o kopen met smaakgarantie. Dat is gruisloplossend en blaasgruis voorkomend
Misschien dat hij dat wel lust
Heb je toevallig zijn bekje al bekeken of er binnen in iets zit wat zeer doet?
Heel veel beterschap

Ik zou overigens niet te lang wachten, overleg desnoods met je da. Een paar dagen slecht tot nauwelijks eten kan voor leververvetting zorgen bij een kat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Anja-Stolk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2020 17:20

Re: Moeite met eten na operatie

Bericht door Anja-Stolk »

Eigenlijk hadden we bewust voor Hills gekozen🙈 Maar ik zal het zeker onthouden. Vanmorgen heb ik Micky gewogen en ondanks dat hij niet veel eet is hij niet afgevallen. Dus mss zijn al die brokjes bij elkaar onbewust toch nog genoeg voor de energie die hij nu verbruikt.
Ik heb in zijn bekje gekeken en dat ziet er goed uit, ook zn tongetje en eronder.
Bedankt voor je reactie!
Plaats reactie