Bloedarmoede kitten 8 mnd

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Claudiatebbie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2020 17:07

Bloedarmoede kitten 8 mnd

Bericht door Claudiatebbie »

Wie heeft ervaring met bloedarmoede bij een kitten? We zijn al meerdere keren bij de da geweest en hebben katten aids, leukemie,en fip laten testen, allemaal negatief.
De bloedwaarden van de organen waren ook niet afwijkend.
Bij de internist geweest om daadwerkelijk bloedarmoede vast te stellen,en dit was inderdaad het geval. Onder de microscoop ook gelijk gekeken, en er waren weinig jonge rode bloedcellen te zien, wel witte, maar met ontstekingen.
Onze eigen da weet het eigenlijk ook niet meer,en heeft het over het "rekken" wat we nu nog kunnen doen met prednison
We willen er best een aardig bedrag voor neerleggen om dr beter te maken, maar het moet ook geen duizenden euros gaan kosten om vervolgens te horen te krijgen, sorry dit is het en we kunnen hier niks aan doen.
Dus is er iemand die hier ervaring mee heeft?! Wij zijn echt radeloos!
Cerna

Re: Bloedarmoede kitten 8 mnd

Bericht door Cerna »

Ik begrijp je radeloosheid en zou willen dat ik je kon helpen, maar wanneer zowel de dierenarts áls de internist het niet weten dan vrees ik dat er geen antwoord is.
Ik heb één keer een kat van drie met bloedarmoede gehad tgv nierfalen en zij heeft toen een corticosteroïdeninjectie (prednison dus) gehad. Daarna nooit meer iets gemerkt van bloedarmoede.

Ik heb ook nog gegooled op kitten-bloedarmoede, maar daar komt ook niet echt iets uit wat je nog niet weet.
Ik kan je alleen sterkte wensen.
Claudiatebbie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2020 17:07

Re: Bloedarmoede kitten 8 mnd

Bericht door Claudiatebbie »

Dank je wel voor je reactie annet
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Bloedarmoede kitten 8 mnd

Bericht door Anne »

Ik kan je helaas niet helpen, ik wil je veel sterkte toewensen in deze pittige tijd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bloedarmoede kitten 8 mnd

Bericht door Synemios »

Tommy heeft als kitten bloedarmoede gehad, maar dat was het gevolg van een enting ( limping syndrome).
Kwamen ze ook pas na 3 weken achter.
Ik weet wel dat het ook met het hart te maken kan hebben, dat zeiden ze toen bij Tommy en later ook bij Lizzy maar bij haar was het weer een gevolg van iets anders.
Vergiftiging hebben ze bij Tommy toen ook nog genoemd alleen was dat bij ons uitgesloten.
Het punt is dat het heel veel dingen kunnen zijn,
Het is een gevolg van iets anders.

Maar goed de internist en dierenarts zouden dat moeten weten,
Heeft de internist verder niet gezegd waar het bij jou kat vandaan zou kunnen komen?
Of was dat alleen om de bloedarmoede te bevestigen?
Anders zou ik voor een 2nd opinion gaan.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Claudiatebbie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2020 17:07

Re: Bloedarmoede kitten 8 mnd

Bericht door Claudiatebbie »

Hoi denise, de internist kan verder gaan onderzoeken wat het zou kunnen zijn,het probleem is alleen dat het heel veel verschillende oorzaken zou kunnen hebben, en ik lees ook dat het ook vaak voorkomt dat de oorzaak nooit gevonden word,dus waar doen we goed aan.
Claudiatebbie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2020 17:07

Re: Bloedarmoede kitten 8 mnd

Bericht door Claudiatebbie »

Dank je wel anne!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bloedarmoede kitten 8 mnd

Bericht door Synemios »

En misschien vinden ze het wel, Dat weet je niet van te voren.
Zijn er verder geen aanknopingspunten dan? Heeft hij alleen last van de bloedarmoede?
Hartruis of andere dingen? Ergens pijn?
Sterkte in ieder geval.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie