Kitten al 1 maand ziek - Help

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Whis123
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2020 16:22

Kitten al 1 maand ziek - Help

Bericht door Whis123 »

Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb echt al een en ander doorgelezen of ik iets vergelijkbaars ben tegengekomen, maar (helaas, of eigenlijk ook wel gelukkig) niet. Ik hoop dat misschien een van jullie mij met iets kan helpen.

Ik heb een ragdoll van 7 maanden oud, een met stamboom (en getest) en alles ging goed. Ik vond hem voor mijn gevoel wat eenzaam, dus heb ik op 21 december er een kitten van 11 weken bijgehaald, ook een ragdoll.
Een week lang ging het echt goed, ze gingen bij elkaar op de krabton liggen, liepen de hele dag achter elkaar aan. Ik was helemaal blij...totdat...op 25 december ik 's nachts wakker werd van de borrelbuik van mijn eerste ragdoll (genaamd Whiskey - zo noem ik hem dan nu ook). Ik vond het bizar geluid, maar ging Googlen en dacht oke borrelbuik hebben we allemaal wel eens.

Op 26 december begon Whiskey slomer te worden en stopte hij met eten. Hij had al die tijd diarree. Ik ben toen direct naar de dierenarts gegaan, ze gaven mij ontwormingskuur mee (dit was op een vrijdag) en gaven hem een prik om lust op te wekken, helaas Whiskey at niet. Op zondagavond stortte Whiskey helemaal in, hij bewoog helemaal niet meer en was sloom. Ik ben toen naar een dierenziekenhuis gegaan waar hij gelijk aan infuus werd gelegd want hier moest hij 3 dagen blijven. Zijn hartslag was namelijk 90BPM wat bizar laag is voor een kitten.

Ze hebben hem toen onderzocht, bloedonderzoek, Rontgenfoto, echo. Enige wat gek was in zijn bloed was GLU waarde te hoog (kon door stress) en nog een eitwitwaarde (b? Ik ben geen dierenarts helaas). Dus gingen ze nog aanvullend onderzoek doen om FIP minder aannemenlijk te maken.

Whiskey mocht weer naar huis want ze konden verder niks vinden. 2 dagen is hij thuis geweest en opnieuw stortte hij in (hij was al niet beter). Weer terug naar het ziekenhuis, zijn lichaam was nu in shock en hij moest direct weer aan het infuus. Whiskey is 3 nachten daar gebleven en ze hebben hem volledig door de malle molen heen gehaald. Alles werd getest, ze hebben hem opiaten gegeven om te kijken of zijn hartslag omhoog ging, hartecho, EVG etc. hartje was goed. Wel kreeg hij pillen mee tegen Giardia, daarnaast kreeg hij Cerenia (anti-misselijkheid) en maagzuurremmers.

Opnieuw, niks kunnen vinden, Whiskey mocht naar huis. Opnieuw hij bleef diarree houden, wilde niet eten. Weer opgenomen en dit keer een sonde geplaatst. Whiskey is nu drie dagen thuis met sonde en hij knapt wel een beetje op (loopt weer rond, soms wat spelen) maar hij heeft nu bloed bij de ontlasting (helderrood bloed). Dus ik weer terug, echo gemaakt (niks op te zien...). Whiskey heeft nu wel enorme trek (eet bizar veel) en ik geef hem nog een klein beetje voeding via de sonde. Maar nog steeds hij is zeker niet beter en dunne ontlasting met bloed lijkt me bizar.

Ze denken nu dat hij een zeldzame parasiet heeft, en gaan weer opnieuw ontlastingsonderzoek doen. Daarnaast willen ze opnieuw naar zijn alvleesklier kijken...

Maar al met al.. verzekering ging helaas pas 6 januari in, en hij was 26 december al ziek dus ik ben niet verzekerd. Ik ben ondertussen (echt waar..niet overdreven) 4100 euro kwijt aan onderzoek - met tot nu toe als uitkomst..we kunnen niks vinden......op papier is het een gezonde kat.

Ik heb ondertussen allang het kitten weggedaan (tijdelijk onderdak) zodat Whiskey wel rustig thuis kan opknappen. Het kitten wilde alleen maar spelen constant.

Herkent iemand dit? Heeft iemand van jullie ooit een kat gehad waar je echt niks kon vinden? Ik vind het zo moeilijk, want wanneer stop je. Ik heb echt de wereld voor mijn beestje over, maar nu 4100 euro verder en letterlijk niks..ik moet mezelf gaan beschermen. En nee, voordat de kattenmaffia over me heen komt: het is niet zo dat Whiskey hier de hele dag ligt "dood te gaan" en hij constant pijn lijkt te hebben geloof me dan had ik allang opgegeven.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten al 1 maand ziek - Help

Bericht door Coraline »

Ach jee, dat is heftig, zulke zorgen.
Ik herken het verhaal een beetje. Deze kat bleek de ziekte van Crohn te hebben. Ik Ben geen kenner of expert en zal het helemaal mis hebben. Maar ik wilde jou beterschap en sterkte toewensen en toen kwam dit verhaal naar boven.
Je komt echt over dat je alles doet wat in jou zit om Whiskey te helpen. Wrang dat de verzekering te laat komt. Idioot gewoon dat financiën zo’n impact kunnen hebben. Je hebt ook daarin al zóveel gegeven! En dan nog sta je nu in onzekerheid. Een machteloos gevoel moet dat geven.

Ik kan jou eigenlijk niet meer dan sterkte toewensen en hopen dat het beter mag gaan met Whiskey!
Plaats reactie