Nieuwe kat in huis, maar lusteloos

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
MVS
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2020 07:04

Nieuwe kat in huis, maar lusteloos

Bericht door MVS »

Hallo,

sinds eergisteren hebben we een kat (van 3 jaar) uit het asiel gehaald en in huis genomen. De eerste dag (buiten dat ze natuurlijk wat onwennig was) vond ik ze al redelijk actief en ze kwam spontaan bij mij om kopjes te geven. Ook was heel enthousiast toen ik een snack voor katten gaf. 's Avonds echter, is ze beginnen niezen. Ik dacht eerst dat dit door het stof zou zijn (ze kroop namelijk onder de zetels, waar er veel stof ligt). Gisteren is het niezen erger geworden en werd ze plots veel luier. Ze is bijna niet uit haar zetel meer gekomen, en het opvallendste was dat haar mond bijna consequent open hing. We hebben dan de dierenarts gebeld, deze heeft haar gecontroleerd en vertelde dat we best nog wat wachten en dat het van de stress kan zijn door de verhuizing. Ik maak me toch wel zorgen, want het wordt steeds erger en het is dag en en nacht verschil met de eerste dag. Ook moet ze nu zeer veel kwijlen. Gisteren heb ik wel een spray gekocht met feromonen in en het kwijlen is dan ongeveer begonnen, zou dit hier aan liggen? Ook wilt ze sinds gisteren niet meer eten of drinken.
Ik weet niet goed wat doen. Zou ik gewoon afwachten of toch nog eens naar een dierenarts gaan?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kat in huis, maar lusteloos

Bericht door Rik »

Nee, niet wachten. DIRECT weer terug naar de dierenarts. Ik neem aan dat het de dierenarts van het asiel is en dat dit gewoon allemaal vergoed wordt. Want dit valt nog gewoon onder 'garantie'.

Als een kat niet meer wil eten en drinken is er sowieso haast bij. Dan is het echt meer dan alleen maar een beetje stress en niet eten en drinken is altijd aanleiding voor een bezoekje aan de dierenarts.

Ik vermoed dat het wel stress-gerelateerd is maar dat daardoor het immuunsysteem verzwakt is en dat er nu zich een begin van niesziekte de kop op steekt. Weet je wanneer ze ingeënt is? Dat zal toch niet in de dagen zijn geweest voordat je haar kreeg? (want dat is meestal niet handig, enten en dan gelijk verhuizen, dat is vragen om moeilijkheden)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie