Kat ineens veel luier

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Kat ineens veel luier

Bericht door Xaro »

Een van mijn twee 8 maanden oude kittens is plotseling een stuk luier dan normaal. Hij ligt zo'n beetje de hele dag te slapen. Voor een spelletje met een speeltje is hij nog wel te porren, maar hij is minder enthousiast dan normaal.

Verder oogt hij niet ziek, eet prima (wel minder dan normaal, maar hij vrat altijd best veel. Nu eet hij normaal) en hij drinkt en gaat naar de bak. Hij komt ook nog gezellig bij me om te slapen en spint bij aandacht. Wat dat betreft is hij niet anders.

Maar toch maak ik me wat zorgen. Ondanks dat hij niet ziek lijkt, vind ik het verschil in activiteit wel opvallend. Zou het kunnen omdat hij een adolescente kat is, en nu even een slaapfase doormaakt? Of kan het dat hij nog kiezen wisselt ofzo? Een andere mogelijkheid is dat hij nog moe is van de kerstdagen? Hij is toen meegeweest naar familie. En omdat hij een mensenkat is, was hij superactief door alle aandacht en constant overal bij willen te zijn. Ik weet niet of een kat daar 2 dagen later nog moe van kan zijn.

Ben benieuwd wat jullie ervan denken en wat jullie ervaringen zijn.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat ineens veel luier

Bericht door Zotvanpoezen »

Een slaapfase omdat hij een adolecente kat is bestaat niet hoor. Van de ene dag op de andere plots meer slapen dan voordien is ook niet normaal. Het kan natuurlijk dat hij moe is van de afgelopen feesten, maar als het niet betert zou ik hem toch maar eens laten onderzoeken. Plotse veranderingen van het gedrag zijn niet normaal.

Als er 1 van mijn katten een dagje heel actief geweest is door bv door ideale weersomstandigheden (uren aan één stuk door), is deze na 1 dag (en soms de nacht erbij ;-) )slapen wel uitgerust en zie ik er de volgende dag niets meer van.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: Kat ineens veel luier

Bericht door Xaro »

Bedankt, Zotvanpoezen.

Ik ben 2x naar de DA geweest. FIP (nat, vastgesteld door buikvocht). Ben er kapot van. Arme beest is nog maar net 8 maanden.

Klote ziekte.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat ineens veel luier

Bericht door Anne »

ach wat verschrikkelijk :-( Heel veel sterkte, wat een kloteziekte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat ineens veel luier

Bericht door Zotvanpoezen »

Inderdaad een kloteziekte! Arm katje!
Heel veel sterkte!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie