harde bult onder kin kat

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
anne11
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2019 16:56

harde bult onder kin kat

Bericht door anne11 »

In het weekend voelde ik een harde bult onder de kin van onze poes. Vandaag gelijk naar dierenarts geweest maar die kan zonder biopt/operatie ook niet zeggen wat het is. We hebben nu antibiotica gekregen om te kijken of het ontsteking is die daarop reageert. Als het niet kleiner wordt volgt biopt/operatie. Dan kan het nog steeds van alles zijn van cyste tot goedaardig/kwaadaardig.
Het is in ieder geval geen abses want daar is het te hard voor. Het zit onder de huid, dus niet aan binnenkant bek. Poes eet/drinkt gelukkig goed en je merkt verder helemaal niets aan haar. Ze heeft geen koorts en ook geen vergrote lympfen. Bult zit volgens mij niet aan kaak, want het zit in het midden van de V van onderkaak. Poes is 13.5 jaar. Iemand soortgelijks meegemaakt met kat?
Antibiotica is voor 10 dagen, dus nog minimaal 1.5 week in spanning afwachten
Gebruikersavatar
Poezevrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jun 2012 01:01

Re: harde bult onder kin kat

Bericht door Poezevrouwtje »

Ik wens je heel veel sterkte met de poes.😻
Bazinnetje van Dufie is maar 14jaar geworden. :cry: Djooky 18 jaar en Pocahontas 16 jaar is op 22 december 2019 overleden 😿😿
Gebruikersavatar
Dyrenza
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2020 12:02

Re: harde bult onder kin kat

Bericht door Dyrenza »

Kan je het bultje ook bewegen?
Een van onze katten had ook een bultje maar in zijn nek wat langzaam groter werd, die is toen gelijk operatief weggehaald en het bleek een vetbultje te zijn
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: harde bult onder kin kat

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn kat Filou heeft ook eens een bultje gehad onderaan de keel. De da heeft daar direct een biopt van genomen, zonder eerst ab te geven. Er zaten cellen in (geen vetbolletje dus), en als het bleef groeien moest het verwijderd worden. Het bultje is spontaan verdwenen. Deze zomer had hij weer een bultje. Tussen de voorpoten en de borstkas. Het is ook zonder medicatie verdwenen. Ik voel tijdens elke knuffelbeurt overal waar ik kan aan mijn katjes (behalve Froufrou, de jongste)om verdachte dingen op te sporen (een rare gewoonte van mij :grin: )
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie