Help! kat verward en eet/drinkt niks

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Orion
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 dec 2019 20:41

Help! kat verward en eet/drinkt niks

Bericht door Orion »

Hallo,

Mijn poes Laguna (9 jaar) heeft de laatste tijd veel problemen met overgeven, de laatste tijd bijna elke nacht geeft ze gal over.
Woensdag stond ze ineens heel raar met 1 poot in de lucht alsof ze een beroerte kreeg, en ineens viel ze zo om.
Ik ben woensdag naar de dierenarts geweest, en tot mijn schrik vond zij een hartritmestoornis, hierna heb ik een echo laten maken en hieruit bleek dat ze een genetische hartritmestoornis had en dat ik hier medicatie voor kon geven.

Nu belde de dierenarts mij later op en zei dat ze voor een raadsel stond na overleg met haar team, want deze klachten kunnen volgens hun geen gevolg zijn van deze hartritmestoornis, die hebben ze per toeval gevonden maar er is meer aan de hand alleen heb ik na die echo weinig budget over om verder onderzoek te laten doen. (verder onderzoek zou €1500+ worden! en dan weet je nog niet zeker of ze te helpen is)

Laguna eet nu al 2 dagen zeer weinig, en wat ze eet komt er vaak na een tijdje weer uit met veel gal dus ze verliest veel vocht wat er niet meer bij komt. Ook is ze al 2 dagen niet naar de kattenbak geweest en ze is erg afwezig en verstopt zich om alleen te zijn.
Zonet wou ze naar de keuken lopen en het was net alsof ze ineens haar evenwicht kwijt was en alleen maar naar 1 kant kon lopen, en toen liep ze ineens rondjes.. op internet vind ik dingen als een tumor in de hersenen of middenoorontsteking waardoor ze uit balans raakt..