Gebroken staart en evenwichtsproblemen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Ilonka150
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2019 10:44

Gebroken staart en evenwichtsproblemen

Bericht door Ilonka150 »

Hallo Allemaal. Ik ben nieuw hier en zit even met de volgende. Mijn poes heeft haar staart gebroken. Hoe het is gebeurt durf ik jullie niet te vertellen. Ik ben vandaag ook naar de dierenarts geweest en ik moet op een telefoontje wachten van een dierenkliniek. Nu staan hier al wat berichten over een gebroken staart. Maar niet waar ik naar opzoek ben.

Mijn poes heeft al evenwichtsproblemen,omdat ze als kitten heel erg ziek is geweest. En ze hebben nooit iets kunnen vinden. Haar kopje blijft scheef en haar oogje is ook niet zoals het hoort. Nu ben ik bang als haar staart eventueel geamputeerd moet worden dat haar problemen alleen maar groter gaan worden. Heeft iemand hier mee te maken gehad met hun poes of kater?
Gebruikersavatar
Spirit Animal Deer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 okt 2019 23:46

Re: Gebroken staart en evenwichtsproblemen

Bericht door Spirit Animal Deer »

Hoi,

heb zelf een kat gekend zonder staart, verloren na trauma. Klom nog gewoon op de schutting e.a. Jaren later wel ingeslapen omdat de zenuwen naar haar darm/sluitspier afstierven en ze niet meer kon poepen als gevolg van de amputatie. Beestje heeft wel in ieder geval nog flink wat fijne jaren gehad, het was een "hoge"amputatie overigens.

Bespreek je zorgen ook met je dierenarts, hij/zij kent de casus.

Spirit Animal Deer
Vrouwtje van Mimi*, Lisa*, Sophie*, Emma*, Daisy, Mia en Rosa
* overleden
All Hail The Cat Empress Mia! 🙇🏼‍♀️🙇🏾‍♀️🙇🏿‍♀️🙇🏽‍♀️🙇🏻‍♀️
Plaats reactie