Schudden hoofdje tijdens spinnen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
yena
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 14:18

Schudden hoofdje tijdens spinnen

Bericht door yena »

Hallo iedereen,
Ik heb een raar probleempje met 1 van mijn 2 kittens.
Ze zijn nu beiden 6 maand oud (broer en zus) en het zusje heeft een probleempje.
Sinds een week of 8 schudt zij steeds met haar kopje, doch enkel tijdens het (harde) spinnen. Precies of er jeukt iets in haar oren dat ze eruit wil schudden.
Ik heb er eens een filmpje van gemaakt en ben ook al met haar naar de dierenarts geweest. Die heeft onder narcose eens goed in de keel, gehemelte en oren gekeken, alsook een foto gemaakt van haar hoofdje. Maar niks te vinden. Oren zijn proper,, niks huidproblemen, geen poliepjes te zien.
Raar...
Voor de rest doet zij alles super, goed eten en spelen, en goed groeien 😀.
Filmpje werd ook doorgestuurd naar faculteit dierengeneeskunde in Merelbeke. Die zeggen ‘er is blijkbaar wel iets want anders zou ze niet schudden’. Volgende stap is ct scan, en als daar niks op te zien is, Mri scan 😏.
Dus nog eens 2x onder narcose 😔.
Onze eigen dierenarts geeft als advies om even te wachten en te aanzien hoe het de komende tijd evolueert. Want misschien is het een beginnend poliepje dat nog nergens zichtbaar gaat op zijn, en dan zijn de scans ook voor niks...
Ik vind het zelf een hele moeilijke. Wat doe ik...😏. Het kan ook goed zijn dat het ergens gewoon kriebelt in haar keel of oortjes, door het spinnen. Het is duidelijk iets dat getriggerd wordt door de trilling van het spinnen.
Voor de rest doet ze het super. Maar ben een watje op dat gebied en ik vind het zo zielig als ze daar loopt te schudden. Op den duur durf ik haar niet goed meer aaien uit schrik dat ze last of pijn heeft 😥.
Iemand al ooit iets soortgelijk meegemaakt?
Ze is ook nog zo jong..., misschien lost het zichzelf op met nog te groeien😕.
Bibi_1977
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2019 17:37

Re: Schudden hoofdje tijdens spinnen

Bericht door Bibi_1977 »

Het is mij totaal niet herkenbaar, ik snap dat je je zorgen maakt. Ondanks dat ik dus geen informatie heb waar je wat aan hebt, hoop ik toch dat je kleine pluizebol snel van de trilleritus af is.

Liefs Bibi
Mila(6) & Nine(7 maanden) Lexi(4 maanden)🐾

viewtopic.php?f=5&t=33552
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Schudden hoofdje tijdens spinnen

Bericht door Synemios »

Ze is inderdaad nog erg jong dus ik zou het advies van je dierenarts opvolgen aangezien al die narcoses ook niet gezond zijn.
Als ze nou echt heel veel last er van had in de zin van niet eten, drinken, spelen etc dan wordt het een ander verhaal,
Misschien groeit ze er inderdaad wel overheen,

Even een aanvulling zou het niet zo kunnen zijn dat ze sterk reageert op de trilling op zich, wat sommige mensen ook wel hebben met bijvoorbeeld een elektrische tandenborstel, ( kan ik zelf niet tegen)
Dat ze daar niet goed tegen kan?
Ik denk maar mee hoor, hopelijk is er hier iemand die er ervaring mee heeft,
Sterkte in ieder geval en wel blijven knuffelen hoor is erg belangrijk voor jullie beiden ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
yena
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2011 14:18

Re: Schudden hoofdje tijdens spinnen

Bericht door yena »

Synemios schreef: 29 okt 2019 22:27 Ze is inderdaad nog erg jong dus ik zou het advies van je dierenarts opvolgen aangezien al die narcoses ook niet gezond zijn.
Als ze nou echt heel veel last er van had in de zin van niet eten, drinken, spelen etc dan wordt het een ander verhaal,
Misschien groeit ze er inderdaad wel overheen,

Even een aanvulling zou het niet zo kunnen zijn dat ze sterk reageert op de trilling op zich, wat sommige mensen ook wel hebben met bijvoorbeeld een elektrische tandenborstel, ( kan ik zelf niet tegen)
Dat ze daar niet goed tegen kan?
Ik denk maar mee hoor, hopelijk is er hier iemand die er ervaring mee heeft,
Sterkte in ieder geval en wel blijven knuffelen hoor is erg belangrijk voor jullie beiden ;-)
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga het inderdaad nog wat afwachten tot ze wat meer volgroeid is. De tijd zal hierin hopelijk raad brengen.
Ik heb er ook al veel aan gedacht dat het misschien gewoon te maken heeft met de trilling, omdat ze het enkel heeft tijdens het hele harde en scherpe spinnen.
Maar ik volg haar goed op hoor, en blijf haar veel knuffelen :smile: .
Ik wou het filmpje hierbij posten, maar vind niet echt hoe ik het moet doen. Zal nog wel eens verder zoeken :lol:
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Schudden hoofdje tijdens spinnen

Bericht door Synemios »

Dat je goed op haar let twijfel ik niet aan.
Ik blijf het in ieder geval volgen, sterkte en blijf vooral ook genieten van de kitten tijd ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie