Plakkerige ontlasting.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AngelaDeLange
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2019 23:01

Plakkerige ontlasting.

Bericht door AngelaDeLange »

Sinds twee weken hebben wij een kitten geadopteerd uit het asiel. Zijn naam is Bert en hij is van 3 juni 2019.

In het begin was er sprake van diarree, dunne, soms waterige ontlasting. Geïnformeerd en bleek dat hij toe was aan een nieuwe ontwormingskuur. Hierbij kwam er een grote spoelworm vrij, maar de diarree was niet helemaal over.
DA heeft Bert nagekeken en hoorde de darmen inderdaad te keer gaan. Hiervoor kreeg hij een diarreeremmer. Toch was het niet helemaal over. De ontlasting is niet waterdun, maar plakkerig. Ook leek het of er af en toe een druppel bloed bij zat. Dus opnieuw contact met de DA.

Drie dagen ontlasting opgevangen en door de DA laten controleren. De parasiet giardia werd getest, maar dit was het niet.

Nu moeten we de ontlasting in de gaten houden en kijken of het beter wordt. Anders weer bellen en laten onderzoeken.

Situatie in het kort:
Bert laat geen zieke indruk achter.
Heeft zijn speel momenten waar hij door de kamer racet.
Eet en drinkt normaal.
Krijgt voeding van Hill's voor kittens, smaak kip.
Doet al zijn behoeften in de kattenbak.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Zou dit, zoals ik in een ander bericht heb gelezen, een allergie kunnen zijn voor kip?

Ik hoor graag jullie gedachten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plakkerige ontlasting.

Bericht door Anne »

Jouw verhaal doet me aan deze topic denken
viewtopic.php?f=57&t=33582

Kan het zijn dat er wormen zijn, een nieuwe generatie, die uit de eitjes zijn gekomen?
Ik zou voorlopig je kitten overzetten op een sensible dieet om de darmen te ontzien, kan zijn dat de wormen de darmen hebben beschadigdt.

Of overleg met je dierenarts.
Katten kunnen voor meer eiwitten dan alleen kip allergisch zijn, denk aan de eiwitten van rund, lam, vis e.d

Hier
viewtopic.php?f=85&t=33579&start=15
heb ik ook al gereageerd op jouw verhaal,

wat voor voeding geef je hem nu?

Had hij deze ontlasting in het asiel ook al? Anders zou je kunnen vragen wat ze hem in het asiel voeren, en dan dezelfde voeding aanbieden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie