aortasterose

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
leny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2019 14:43
Locatie: zeeland

Re: aortasterose

Bericht door leny »

Dag allemaal ik vertelde in mijn laatste berichtje dat mijn man ziek was, ondertussen zitten we in de rollercoaster die volgde op de uitslag die uitgezaaide longkanker is.
vandaag hebben onze kinderen ons bed beneden gezet, zo vreselijk snel word een boom geveld.

de katten zijn een geschenk van mijn man voor mijn pensioen, ben nu 6 weken thuis, ik ben zo verdrietig/boos en ontredderd, ze voelen dit zo goed aan, soms als ik alleen ben neem ik even de tijd om te huilen ze zijn dan altijd bij mij om mij te troosten, vooral Kenzo kan dit tonen door op zijn achterpootjes te gaan staan , voorpootjes tegen mijn wangen en dan geeft hij met een pootje aaitjes, dan troost hij mij, ik raap mijzelf weer bij elkaar en ga verder het gevecht weer aan.
nog geen behandeling gestart, we zetten tot die tijd de alternatieve geneeswijze in, hopend op nog wat verlenging.
denk af en toe maar eens even aan ons alstublieft.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: aortasterose

Bericht door Sansan »

Lieve Leny,

Ik wil eerst sorry zeggen voor mijn late berichtje terug. Het was wel schrikken wat je verteld! Het moest wel even doordringen en vervolgens had ik het geparkeerd. Jeetje.. wat ontzettend erg!

Zo net in je pensioen, stress met je mooie kitten en dan nu je man zo ernstig ziek. Ik hoop dat jullie nog lange tijd samen kunnen zijn, dat de alternatieve geneeskunde en de reguliere geneeskunde tijd kunnen geven aan je man.

Wat een schatje is Kenzo. Hoe oneerlijk deze tijd gaat zijn, je hebt duidelijk een engeltje aan je zijde met zijn troostende pootjes.

Alle beterschap die ik me maar kan bedenken gewenst voor je man en Rosie.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: aortasterose

Bericht door Synemios »

Wat ontzettend zwaar en oneerlijk.
Heel veel sterkte
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: aortasterose

Bericht door nellebel »

Heel veel sterkte in deze enorm zware tijd

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
leny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2019 14:43
Locatie: zeeland

Re: aortasterose

Bericht door leny »

ondertussen zijn er maanden verlopen, mijn man is 30 januari overleden.
wat een vreselijk gemis, wat een orkaan van gevoelens die mij afkomt, wat een verdriet!
wat een zegen dat ik Rosie en Kenzo heb en mijn hond natuurlijk, als ik niet uit bed wil komen omdat ik de dag niet aankan zijn ze er om met hun miauwen mij zover krijgen dat ik eruit ga en ze eten geef en verzorg, mijn lieve Boef dwingt mij om de polder in te gaan en in de nacht zijn het hun warme lijfjes die mij ook binnenin verwarmen!
Kenzo is al die maanden een geweldige steun geweest voor Ad hij lag de meeste tijd van de dag op bed bij hem en in de nacht heeft Kenzo menigmaal hem gewekt door zijn gezicht te likken als hij wat verward was en erg onrustig sliep door de medicatie, toen mijn Man was overleden heeft hij tot de begrafenis op de gesloten kist gezeten, altijd op dezelfde plaats bij zijn voeten......wat een trouw!
Rosie heeft minder meegekregen, gaat haar eigen rustige gang, gedraagd zich als een poes op leeftijd, speelt wel met Kenzo, maar slaat het rennen over, blijft onderaan de trap wachten als Kenzo die in een dol moment op rent, komt hij langs geeft ze hem onderweg een mep en wacht hem weer op voor de volgende ronde.
Bij de laatste controle bleek er gelukkig geen achteruitgang.
zo even bijgepraat, hopelijk vind ik weer de energie om af en toe van deze site te genieten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: aortasterose

Bericht door Anne »

Ik weet niet wat ik moet zeggen Leny, gecondoleerd dekt de lading niet,ik vind het heel erg voor jou en je kinderen en familie,ik leef met je mee. Heel veel sterkte met dit ontzettende grote verlies . Fijn dat je je dieren om je heen hebt,dat je daar steun van krijgt
Ik hoop dat het met Rosie ook allemaal goed gaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: aortasterose

Bericht door Demajai »

Gecondoleerd met het verlies van je man. Heel veel sterkte voor jou en kinderen en familie.
Fijn dat je dieren om je heen heb.
Love Taiger en Toby
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: aortasterose

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat een droevig nieuws Leny!
Veel sterkte, ik hoop je weer af en toe op het forum te zien als je er de kracht voor hebt.

Carine
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
leny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2019 14:43
Locatie: zeeland

Re: aortasterose

Bericht door leny »

dank je wel
Lenie1965
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2021 13:36

Re: aortasterose

Bericht door Lenie1965 »

Dag Leny,

Je bericht is van vorig jaar maar wil toch nog reageren.
Ik heb gelezen over het verlies en verdriet, ik wens je veel sterkte.

Ik zou graag willen weten of Rosie nog leeft.
Mijn siamees Henry is 8 februari jl. overleden tijdens de operatie.
Voor cardioloog Niek Beijerink (mij is gezegd de beste ter wereld) was dit de allereerste keer dat hij een kat opereerde aan aorta stenose, Honden deed hij 2 of 3 per week. Ik had geen keus want de flauwtjes van Henry kwamen ondanks medicijnen steeds vaker, meerdere keren per dag. Maar helaas is het niet gelukt.

Mocht Rosie nog leven dan kan ik Niek Beijerink toch aanraden, ondanks dat hij Henry niet heeft kunnen redden.

Met vriendelijke groet, je naamgenoot Lenie
Almedina
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2022 21:06

Re: aortasterose

Bericht door Almedina »

Hoe gaat het nu met jullie?

Vorig week helaas aortastenose gediagnosticeerd bij de kat van m’n zusje. Zo kwam ik op dit forum terecht.
leny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2019 14:43
Locatie: zeeland

Re: aortasterose

Bericht door leny »

dag allemaal
ik dacht dat ik de vraag over of rosie nog leeft had beantwoord maar schijnbaar iets mis gedaan, jammer!
ja rosie leeft nog steeds en geniet volop van het leven, ze is veel buiten maar altijd in de buurt roep ik haar dan komt ze gelijk en ja dan rent ze een stukje, geweldig om te zien dat ze goed voor zichzelf zorgt met de hitte van afgelopen zomer eet ze in de morgen haar buikje vol en verdwijnt in de aangrenzende boomgaard om tussen het hoge gras lekker slapend de koelte af te wachten. Kenzo gaat er regelmatig naast liggen, die twee zijn een pracht koppel!
kenzo zorgt voor Rosie en brengt haar dagelijks minstens 1 muis (wonderlijk heeft hij totaal geen interesse in vogels, gelukkig maar...............
ik zelf heb mijn leven weer redelijk goed op de rails, het gemis blijft, het is oorverdovend stil bij tijden maar over het algemeen kan ik weer genieten en ben ik zo ontzettend blij met mijn katten en niet minder met Boef mijn trouwe labradoedel.
warme groet van mij, leny
Plaats reactie