artrose en dierlijke eiwit allergie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door yana »

Beste allen
Ik zoek iets alternatiefs voor Spotje voor haar artrose. Ze heeft echter dierlijke eiwit allergie.
En ik ben erachter dat heel veel middelen ingredienten van dierlijke afkomst bevatten.
Weliswaar niet altijd eiwitten, maar wel van dierlijke afkomst en dus mogelijk 'verontreinigd'met dierlijke eiwitten.
Traumeel S tablet bevat vb lactose. Een melksuiker > rund
CBD olie bevat vaak wolvet > schaap
Flexadin> ook dierlijke smaakmakers
Glucosamines > schaal/schelpdieren
En ik durf dat risico niet te nemen. Als ze een huid-vacht versie van de allergie had gehad ok, maar zij had een continu braak versie.. Die ellende wil ik écht niet meer.

Enige dat ik tot nu toe heb kunnen vinden dat niets dierlijks bevat zijn Traumeel druppels. Die bevatten wel weer alcohol.
Iemand nog andere suggesties?
Metacam is óók zo wat. Heeft bovendien ook mogelijke maag bijwerkingen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door Synemios »

Onsior ipv metacam.
Iets zoeken voor een kat die allergisch is is echt een ramp.
En anders misschien even kijken via de huisdierendokter.
Analgos, back of frontmotion ( even bij de ingrediënten kijken of ze opvragen)
Weet je niet voor welke dierlijke eiwitten de allergie is?
Het kan namelijk zijn dat een kat niet tegen rund kan maar wel tegen konijn bijvoorbeeld.
Huid/ vacht versie van een allergie waarbij een kat zich tot bloedends toe open krabt wil je net zo goed niet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door Sansan »

Goedemorgen!
Even kijken:
Volgens mij bevat de cbd olie van medihemp geen wolvet hoor.
Ook kun je humane middelen geven die curcuma, duivelsklauw en boswellia bevatten, wel een andere dosering natuurkijk.
Bet als hoog gedoseerde omega 3 van bijv algen.

Ben wel benieuwd wat je katje eet :) gelukkig heb je de oorzaak van het braken gevonden.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door yana »

Kat eet rc hypoallergeen.
Ik heb liever jeuk en krabben vd vacht dan elke 20 minuten braken. Keer op keer op keer.. jeuk en krabben is niet levensbedreigend.
Zal die eens opzoeken van medihemp.
Nee weet niet tegen welke ze exact niet kan. Maar ik durf niks in elk geval. Ookal zou ze niet allergisch zijn voor vb vis. Te bang dat die ellende van 3 weken lang continu braken weer begint..
Liefst heb ik iets dat de oorzaak “ aanpakt”. Zoals glucosamine. Geen pynstiller. Onsior is pilvorm vlg my. Dat lukt niet. metacam is “ makkelyker”. Maar ze krijgt nu nog niks. Ook pynstillers hebben bywerkingen op maag.. en die is heel gevoelig geworden. Ook op virusjes etc. Ik ga pas iets geven ast echt niet anders kan. Ik voeg by haar liefst zo min mogelyk toe. Ben nu bezig met “ voorbereidend onderzoek” want het gaat wel een keer nodig zijn denk ik. Haar (stief) broertje zit al aan de flexadin.
Cerna

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door Cerna »

Ik heb goede ervaringen met Trias Omega (volgens mij plantaardig wanneer ik naar de ingrediënten kijk).

Onze Cochi was ook erg stijf in de gewrichten, maar na een maand Trias Omega sprong hij weer overal bovenop.
Het enige nadeel van dit middel vind ik dat je er zoveel van moet geven (5 ml per dag) en dat het behoorlijk vet is, maar wanneer Spotje makkelijk pillen slikt (Cochi kon je alles in de bek stoppen zonder dat hij protesteerde :smile: ) dan is het het proberen waard.

https://www.medpets.nl/groene+os+trias+omega+hond+kat/
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door yana »

Ze slikt niks makkelyk in de bek. Dez geen pillen. Metacam gaat wel. Wat ik vaak deed was evt pillen weken en op het pootje doen. Dan moet er natuurlyk geen hele bittere smaak aan zitten of een maagbeschermer oid omheen zitten.
Zal die Trias eens opzoeken
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door Sansan »

Ja, vind ik ook een nadeel van de trias.
En er staat niet bij hoeveel DHA en EPA.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door Synemios »

Gelukkig dat ze het goed doet op RC en nee ik zou het dan ook zo laten, en ook wat middelen betreft geen risico nemen.
Ik blijf het volgen en mee zoeken want ik heb er ook 2 die allergisch zijn en bijna overal zitten dierlijke producten in verwerkt.
Maar trias bevat tarwekiemolie en valt voor ons ook af, Luna reageert ook op granen.
Maar misschien dat het bij jou wel goed gaat.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door yana »

Heb trias bekeken. Is vloeistof. Zou dan over voer moetrn maar ze krygtalleen brok geen blik..
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door yana »

Nou heb heel medpets uitgekamt. En canosan gevonden. Bevat groenlipmossel extract en staat verder by dat het hypoallergeen is😃
Ze heeft nu 2 tabs gehad ze eet ze uit zichzelf. So far so good!
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door puksji »

En werkt het ook?
Daar ben ik heel benieuwd naar, want het is best prijzig.
Puk heeft ook voedselallergie, die zich uit in IBD, maar ik ben toch dingen gaan proberen. Het is in ieder geval zeker dat ze niet allergisch is voor rund. Ze heeft maanden op alleen biefstuk geleefd. Maar omdat dat natuurlijk niet goed is en veel te eenzijdig ben ik overgestapt op RChypo. Paard blijkt ook geen probleem te zijn. Ik was op zoek naar een hypoallergeen snoepje en vond Escapure kattensnoepjes paard bij Eko4petz. Natuurlijk een gok, maar geen allergische reactie.
Puk heeft ook flinke artrose en ik had al Puur glucosamine besteld, maar op de pot ontdekte ik ook iets in de samenstelling waardoor ik het niet aan haar durfde te geven. Dus ben benieuwd naar jouw ervaring met Canosan.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: artrose en dierlijke eiwit allergie

Bericht door Anne »

Met groen lip mossel moet je uitkijken als je kat ook allergisch is voor schelp en schaaldieren
Timmie* (hond) kreeg er diarree van, hij had ook een voedselallergie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie