bloed in ontlasting, kat niet lekker

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Sansan »

Ook jullie veel sterkte.
Wat voor medicijnen heeft ze nu allemaal?
Heeft ze nog steeds bloed bij de ontlasting?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Anne »

Sterkte met de laatste loodjes, dat is voor niemand een leuke periode. Je bent continu in de zorg, stress modus.
Ik hoop dat Sidney nog een mooie tijd heeft en dat ze niet meer verstopt raakt. Fijn dat je het nu naar binnen krijgt
Ik zit hier te duimen dat jullie nog veel van elkaar mogen genieten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Sydney »

Excuses, ik zag gisteren dat hier nog nieuwe berichten waren, die had ik niet gezien.
Fibre brokjes kende ik nog niet, goede oplossing misschien als lactulose niet lukt.
Ze heeft nog maar 1 keer bloed bij de ontlasting gehad, voor zover wij hebben kunnen zien. Qua medicijnen heeft ze nu nog steeds haar bloeddrukpil en dan 2x per dag lactulose, das dat valt nog mee. We vinden haar vacht wel droog, ze heeft nu 2x onderhuids vochtinfuus gehad. De da zei dat ze ons dat ook kan leren om thuis te doen. Daar moet ik even over nadenken, ik vind het ook niet erg om daar voor naar de da te gaan. Maar de vraag is of we dat moeten blijven doen.
Verder vind ik het nu best goed gaan. Ze lijkt erg op te knappen van de laxering. Ze ontlast goed, eet weer goed (ook haar niervoer, jippie!) en ze is veel actiever, ze komt ook weer lekker naar beneden enzo. Ook biedt ze nu meer verzet bij het spuitje
met lactulose, een teken dat ze zich wat sterker voelt denk ik. Ze blijft wel erg mager. Al met al ben ik best tevreden voor nu.
En bedankt Anne, ik hoop ook dat het nog een tijdje goed zal gaan en dat we nog even van haar kunnen genieten, het is best pittig inderdaad zo'n laatste fase.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Anne »

Wat fijn dat het zo goed gaat momenteel! En dat ze zo goed eet :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Sansan »

Fijn dat het beter gaat!
Thuis infuus geven is zo gepiept, denk je dar ze het kan gebruiken?
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Sydney »

Ja, wij denken van wel, haar vacht lijkt droog of hoe zeg je dat? Als je het omhoog haalt, valt het niet makkelijk terug. Vanmiddag gaat mijn partner nog een keer naar de da voor het vochtinfuus en dan gaan we gelijk advies vragen over hoevaak het zou kunnen helpen voor haar en voor eventuele instructie om het thuis te doen. Ik heb zelf erg bang voor naalden...maar mijn partner niet. Is dat iets wat je thuis in je eentje voor elkaar krijgt? En hebben jullie ervaring met hoevaak zoiets zou moeten of verschilt dat per kat?
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Sydney »

Helaas, slecht nieuws... vrijdag hebben we Sydney moeten laten inslapen. Het ging de laatste dagen steeds slechter. Ze kon de lactulose niet meer goed wegkrijgen waardoor ze ging spugen. De ontlasting ging niet meer en ze begon steeds minder te eten. Haar lijfje was op. We zijn vrijdagmiddag naar de dierenarts gegaan om haar te laten gaan. Het was erg verdrietig, ik mis haar enorm. Het was maar een klein, rustig poesje, maar toch is het heel leeg in huis nu. Ze lag altijd lekker op de logeerkamer boven, dat was haar domein, maar als we nu naar boven lopen is de kamer leeg...het zal weer moeten slijten. Maar ik ben ook dankbaar want ze is bijna 18 geworden, dat is een prachtige leeftijd en ze heeft 12 jaar bij ons gewoond. Aan onze andere 2 katten merken we niet echt of ze haar missen, misschien omdat Sydney altijd veel boven was en nogal op zichzelf. Wij missen haar wel enorm.... Rust zacht lieve Sydney en bedankt voor alle mooie jaren samen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Zotvanpoezen »

Sterkte met het verlies van je lieve Sydney. Ik leef met je mee.
Het is niet omdat het een stille poes was dat liever in haar eigen "wereldje" zat dat ze niet zal gemist worden.
Rust zacht, lieve poes...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Sydney »

Bedankt! En inderdaad is het gemis er altijd.... Haar eigen wereldje, dat is een goede omschrijving. Het was een speciaal poesje, rustig, maar wel veel pit, een echt schildpadje...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Synemios »

Heel veel sterkte met het verlies van Sydney
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Anne »

Ach wat verdrietig allemaal. Ik kan me voorstellen dat je haar mist. Alle zorgen rondom haar vallen ook weg, dat is best wel heftig en confronterend. Heel veel sterkte met het verlies van haar, ook al was ze rustig, ze was een deel van jullie geworden.
Nu heeft ze geen pijn meer en is ze dankbaar voor alle goede (lieflijke) zorgen die ze van jullie ontving.
18 jaar is toch een respectabele leeftijd, fijn dat ze bij jullie mocht zijn en dan jullie van haar konden genieten totdat het niet meer ging

rust zacht lieve Sidney
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Rik »

Heel veel sterkte.

Rust zacht lieve Sydney.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Sansan »

Heel veel sterkte met het verlies van Sydney :( ze heeft wel een heel mooie leeftijd bereikt.
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Sydney »

Dank jullie wel, dit soort berichten helpen. Niet iedereen snapt de impact van het wegvallen van een huisdier. En wat jij zegt Anne klopt zeker, juist door de verzorging de afgelopen periode hebben we intensief contact met haar gehad, dat valt nu weg en voelt leeg. Maar dat heeft tijd nodig weet ik. Maar ik heb er ook wel rust in, ze is oud geworden en ze hebben helaas niet het eeuwige leven ook al wil je eigenlijk nooit afscheid nemen van ze....
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: bloed in ontlasting, kat niet lekker

Bericht door Anne »

Nogmaals veel sterkte. Het is heel confronterend als je zo intensief met de gezondheid van je dier bezig bent en hem voorziet van allerlei medicatie, vitamines enz. en ineens hoeft het niet meer, de zorg is niet langer nodig, het diertje leeft niet meer en daar sta je dan met al je goede intenties/bedoelingen....
Ik hoop dat je een beetje rust hebt gevonden na zo;n intensieve periode. Weet dat Sidney het niet beter had kunnen treffen met jou
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie