Hopelijk geen blaasontsteking

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

Lees overal op internet dat als een kat een dag niet plast dat het mogelijk een blaasontsteking is. Nja hij heeft dan nog tot 6 uur in de ochtend.

Maar hij ging toen straks al paar keer op en neer op de bak. Uiteindelijk had hij alleen gepoept. Nu doet Bobbie dat soms wel vaker dat heen en weer op de bak gaan.

Nja hopelijk word ik morgenvroeg wakker met een plasje in Bobbies bak anders ga ik me echt zorgen maken. Dan langs de dierenarts. Hopelijk doet mijn dierenarts zo een punctie voor plasje af te nemen.

Want zelf plas opvangen wordt heel moeilijk voor me... Ook vanwege mijn smetvrees.

Mja wie weet is er niks aan de hand en maak ik meer druk om niks. Hope so.

Groetjes, Tibor
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

Even een update.

Vanmorgen gekukkig flink plasje uit zijn bak gehaald. Wel aan de andere kant van zijn normale plek.

Gister toen hij alleen gepoept had. Ging hij ook wat gek heen en weer rennen. Moet er wel bij zeggen ik ging meteen zijn steentjes naast de bak opvegen. Zie ook wel dat hij zich tussen zijn benen wast maar meer dan normaal. Weet ik niet zeker. Maybe. Misschien is het ook zijn kontje was hij wast. Ga het in de gaten houden.

Denken jullie dat ik me nog zorgen moet maken, ook met dat heen en weer in de bak?

Ik ga het in ieder geval even in de gaten houden en niet meteen met de blik en veger erachter aan.

Hij zal mijn angstoornis en stress ook wel merken. :(

Groetjes, Tibor
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

Korte update.

Ik heb besloten het in de gaten te houden. Ik weet dat ik veel stress heb en dat merkt mijn lieve Bobbie ook.

Ik ga het monitoren zo goed als mogelijk.

Ik wil ook niet onnodig naar de DA met hem want daarmee geef ik hem ook stress die helemaal niet eens nodig is misschien.

Hij plast wel gewoon dus das een goed teken.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door nellebel »

je moet hem ook niet storen rondom zijn bak denk ik. hij moet zich daar veilig voelen en als jij al met handveger en blik klaar staat terwijl hij nog met zijn ritueel bezig is (doen die van mij ook, krabben buiten de bak bijv, effe nogmaals checken in de bak zelf) dan vind hij niet de tijd om rust om rustig te plassen. ik kan ook niet plassen als ik begluurt word
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 05 aug 2019 11:57 je moet hem ook niet storen rondom zijn bak denk ik. hij moet zich daar veilig voelen en als jij al met handveger en blik klaar staat terwijl hij nog met zijn ritueel bezig is (doen die van mij ook, krabben buiten de bak bijv, effe nogmaals checken in de bak zelf) dan vind hij niet de tijd om rust om rustig te plassen. ik kan ook niet plassen als ik begluurt word
Nee dat is ook zo. Pakte meteen de blik en veger toen die eruit was. Erna ging die meteen weer en stond ik al klaar ermee. Zal in het vervolg langer wachten.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door nellebel »

ik heb zo'n grote hondendroogloop mat voor de bakken liggen. ideaal, geen uitloop. alle korrels vallen tussen die hoge polen van de mat. korrels schud je vanuit de mat zo terug de bak in, maar vooral, ik heb niet de hele kamer vol korrels liggen. had eerst een kleine mat maar daar sprongen die 2 doerakken dan overheen. nu met de grote mat lopen ze er overheen en blijven alle korrels erin zitten. 1 nadeel, als guusje de gekke 5 minuten heeft op de kattenkamer dan vliegt de mat door de tent hihihi maar dat gebeurt gelukkig maar zelden. dan gebruikt ze de mat als vliegend tapijt. het liefst vliegt ze op de pantoffels van het baasjes door de woonkamer
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 05 aug 2019 12:31 ik heb zo'n grote hondendroogloop mat voor de bakken liggen. ideaal, geen uitloop. alle korrels vallen tussen die hoge polen van de mat. korrels schud je vanuit de mat zo terug de bak in, maar vooral, ik heb niet de hele kamer vol korrels liggen. had eerst een kleine mat maar daar sprongen die 2 doerakken dan overheen. nu met de grote mat lopen ze er overheen en blijven alle korrels erin zitten. 1 nadeel, als guusje de gekke 5 minuten heeft op de kattenkamer dan vliegt de mat door de tent hihihi maar dat gebeurt gelukkig maar zelden. dan gebruikt ze de mat als vliegend tapijt. het liefst vliegt ze op de pantoffels van het baasjes door de woonkamer
Haha wat een gekkie, wel grappig. :)

Heb je toevallig linkje van wat je hebt? Maybe wel een idee. :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door nellebel »

Zal een foto maken straks. Ben niet zo technisch met linkjes

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 05 aug 2019 15:41 Zal een foto maken straks. Ben niet zo technisch met linkjes

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Hehe geen probleem, thanks!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door nellebel »

Heel zacht dus een super hoog polig. Ooit gekocht bij intra tuin. Officieel als droog mat voor de hond. Kan ook zo in de wasmachineAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 05 aug 2019 20:38 Heel zacht dus een super hoog polig. Ooit gekocht bij intra tuin. Officieel als droog mat voor de hond. Kan ook zo in de wasmachineAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Dankjewel voor de moeite!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door nellebel »

hij ligt nu vrij ver onder de bakken, meestal niet maart guusje besloot dus afgelopen weekend weer het als vliegend tapijt te gebruiken. een paar dagen het onder de bakken leggen helpt dan. hihihi daarom liggen er een paar korreltjes voor. als hij er helemaal voor ligt dan vangt hij bijna alles op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 06 aug 2019 08:05 hij ligt nu vrij ver onder de bakken, meestal niet maart guusje besloot dus afgelopen weekend weer het als vliegend tapijt te gebruiken. een paar dagen het onder de bakken leggen helpt dan. hihihi daarom liggen er een paar korreltjes voor. als hij er helemaal voor ligt dan vangt hij bijna alles op.
Ah zo hhaha. Ik snap het.

Aladdin kat!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hopelijk geen blaasontsteking

Bericht door Tibor1984 »

Vandaag 2 plasjes en poep gevonden dus denk dat alles in orde is gelukkig :)
Plaats reactie