Minou lijkt benauwd

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Minou lijkt benauwd

Bericht door Minoumi »

Allereerst; morgen afspraak dierenarts, ik wil vooral even mijn verhaal kwijt..

Minou is bijna 1, ze is een Brit en heeft sinds een week een vriendinnetje: Nikki. De klik is mega, ze zijn de hele dag druk aan het spelen, slapen samen en lijken onafscheidelijk.
Doordat ze zo druk spelen samen is me aan Minou gisteren iets opgevallen, ze ademt snel (>30x p/m) hijgt met haar bekkie open en gaat steeds tussendoor (bewust) even plat op de grond liggen om bij te komen.
Dit alles bij elkaar maakt me best bang.

Benauwdheid is het sowieso, haar ras staat bekend om wat hartproblemen en als katten symptomen laten zien is het vaak al goed mis.

Ik ben zo bang dat ik haar kwijt ga raken. Ze is mijn vriendinnetje :-(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Rik »

Het kan natuurlijk zijn dat ze door het spelen uitgeput raakt. Dat ze niet meer gewend is zo druk te spelen. Dat zou onschuldig kunnen zijn (en gewoon een kwestie van gewenning) maar het kan natuurlijk ook een teken van een onderliggend probleem zijn (zoals je de mogelijkheid zelf al noemt).

Hopelijk kan de dierenarts niet vinden en is het gewoon een kwestie van wennen aan het wild spelen met een maatje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door nellebel »

misschien zou je het kunnen filmen voor de DA, want morgen heeft ze misschien nergens las tvan omdat ze niets speelt bij de DA. ik snap je bezorgdheid, maar je laat haar morgen goed nakijken, maar kun je niet doen. succes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Minoumi »

Ik heb inderdaad filmpjes, van het ademen en het hijgen.
Net waren ze heel rustig aan het spelen en toen hijgde ze ook.
Het is gewoon niet goed :-(

Vanavond zet ik de twee wel even apart, ik heb avonddienst. Houd ik het iets rustiger voor Minou..

Het zou niet mogen bestaan, zieke katjes :-(
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Anne »

Sterkte voor morgen, hopelijk is het niets ernstigs. Goed dat je het laat nakijken, ik duim voor jou
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Minoumi »

Vanmorgen niks aan de hand!
Half 12 moeten we bij de DA zijn. Ben ook heel benieuwd..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Dinky »

Ben benieuwd wat de DA zegt en ik duim dat het gewoon een kwestie is van conditie opbouwen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Sansan »

Ik ben benieuwd. Heel veel succes! Het klinkt wel typisch..mogelijk sowieso een hart echo ter controle?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Anne »

Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat en wat de da heeft gezegd?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Minoumi »

Sorry, was het wachtwoord weer vergeten..

Tijdens eerste onderzoek kon DA niks vinden, hartje en longen klonken goed, slijmvliezen mooi doorbloed etc.
Omdat Minou goed eet, levendig is en er verder niks mis lijkt kijken we het aan. Als haar benauwdheid langer duurt dan een paar seconden, haar slijmvliezen bleek of blauw worden, als ze afvalt of ze minder levendig lijkt dan ga ik terug voor een röntgen en eventueel een echo. Maar voor nu hoef ik me geen zorgen te maken.
Sindsdien heb ik ook niks meer aan haar gemerkt gek genoeg.

Dus méga opgelucht en we hebben sindsdien heeeel wat af geknuffeld ☺️

Bedankt voor het meelezen/leven en de succes wensen ☺️
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Minoumi »

Misschien dat die warmte trouwens echt vat op haar heeft gehad. De warmte heeft lang in ons huis gehangen omdat we de ramen ook niet goed open kunnen zetten (onveilig) dus doe maar 1 raam per keer en wissel dat af.
Denk dat minou toch last gehad heeft van de combi warmte en drukke kitten..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Minou lijkt benauwd

Bericht door Anne »

Oh wat fijn dat het allemaal achteraf meevalt!! Hopelijk komen de klachten niet meer terug
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie