Al dagen bloed uit neusje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
CharlieForPresident
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2013 15:18

Al dagen bloed uit neusje

Bericht door CharlieForPresident »

Dag allemaal,

Ik hoop dat iemand dit bericht leest ook Al is het heerlijk weer. Ik maak mij ernstige zorgen. Mijn poes Amy (2.5 jaar) bloed sinds woensdag nacht best flink uur haar neusje. Donderdag ochtend schrok ik wakker toen er op veel plekken een 'plas bloed lag, eerder heel veel kleine druppeltjes bij elkaar.
Direct DA gebeld en langs geweest, hij vond haar er goed uit zien, ze had enkel een beetje verhoging (39.3). Ze eet en drinkt verder normaal en is niet overduidelijk sloom, al hangt ze meer door het weer (Dit doet haar zus ook). Ik heb haar afgelopen week slechts 1 keer horen niezen, vandaar dat de DA niet perse denkt aan niesziekte. Er lag een kapotte fotolijst op tafel, ik dacht dat ze zich misschien daaraan had kunnen openvallen, maar de DA zei dat het een oppervlakkige wond was en hij niet perse iets zag. Ze heeft antibiotica meegekregen.
We zijn nu een aantal dagen verder en nog steeds komt er veel bloed uit haar neusje. Ik maar me ernstig zorgen. De DA zei me pas op maandag weer terug te komen Als het njet is veranderd.
Heeft iemand wellicht iets soortgelijks meegemaakt of misschien tips? Alvast heel erg bedankt!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Al dagen bloed uit neusje

Bericht door nellebel »

Andere da zoeken. Wat een onzin, flink bloeden, zeggen dat er niks aan de hand of, wel antibiotica geven en jou met al je zorgen en bloedende kat naar huis sturen.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Al dagen bloed uit neusje

Bericht door nellebel »

Geen verwijt naar jou hoor, maar sommige dat.grrrrr

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Al dagen bloed uit neusje

Bericht door Sansan »

Even wat meer duidelijkheid:

Ze heeft dus
- een wond
- bloed uit de neus

Klopt dat? Is het bloed het gevolg van de wond? Waar zit de wond? En is het wel echt bloed? Of zijn het rode traanvocht druppels. Echt bloed is ondoorzichtig en dieprood van kleur, de traanvocht druppels drogen dan op met zo’n donkerder randje om de druppels.
CharlieForPresident
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2013 15:18

Re: Al dagen bloed uit neusje

Bericht door CharlieForPresident »

Goedenavond, bedankt voor jullie reactie.
Nee, er is geen wond te zien. De DA zei dat mocht het een wond zijn, het oppervlakkig zou zijn omdat hij niks noemenswaardigs zag. Ik lees net terug dat ik het onhandig heb geschreven, sorry. Ja, het is echt bloed uit haar neus. Ik zat te kijken of ik een foto kon uploaden ter verduidelijking, maar dat is me niet gelukt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5162
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Al dagen bloed uit neusje

Bericht door Synemios »

Hoe is het nu inmiddels en weet je al wat het dan geweest is?
Bij terug kerende bloed neuzen en als ze verder niet veel kunnen vinden, zou je ook nog aan een bloedstollingsafwijking kunnen denken.
Verder ben ik het eens met Wendy
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie