Laten inslapen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Laten inslapen

Bericht door Sansan »

Een endoscopie is weinig ingrijpend trouwens, kost een internist 10-20 minuten.
rgh
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2010 23:14

Re: Laten inslapen

Bericht door rgh »

Vrouw werkt tot 21.00 uur vanavond dat gaat niet lukken daarna is ze gebroken.

Het is bij mij wel iets meer als griep, heb ook last van behoorlijk zware bronchitis bijna buiten adem zijn. Heb vandaag zware prednison kuur gekregen, en antibiotica kuur. Het is ook de vraag of de vakantie morgen wel doorgaat en dat het misschien een paar dagen later wordt afhankelijk van hoe ik mij voel

Hij plast nu ongeveer weer een maand naast zijn bak.

Het in laten slapen heeft met het vele afvallen te maken en de pijn.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Laten inslapen

Bericht door Sansan »

Maar het afvallen denk ik met zijn darmen/lever en dat is toch de moeite waard om te behandelen?
Mogelijk blijft er daarna nauwelijks last van artrose over?

Heb je al een dienblad met kattenkorrels geprobeerd, zodat je kat niet IN een bak hoeft te stappen. En dan op andere plaatsen neerzetten.
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 138
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Laten inslapen

Bericht door Moni3 »

Je kan het ook van de andere kant bekijken, heeft jullie kat nog een beetje lol in het leven? Komt hij nog knuffels halen? Zie je hem nog genieten van dingen?
En vooral, wat kun je doen om het zo aangenaam mogelijk voor hem te maken? Een ziekte behandel je natuurlijk, maar kan dat niet, wat kun je doen om pijn en ongemak te verminderen?
Ik hou van oude krakkemikkige katten, en als het echt hun laatste periode is kun je best nog heel wat voor ze doen.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 138
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Laten inslapen

Bericht door Moni3 »

Toevoeging: bijvoorbeeld, als hij steeds naast de bak plast, gaat hij wel naar de bak toe. Misschien kan hij niet op de bak door de artrose? Moet de kap er af, of een lagere instap?
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Laten inslapen

Bericht door Mleen »

Hoe gaat het nu met jullie?
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
rgh
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2010 23:14

Re: Laten inslapen

Bericht door rgh »

Update !!!!!

Sorry voor de wat latere update. Maar dit komt omdat mijn verkoudheid toch behoorlijk erger is als een verkoudheid. Heb namelijk een zeer zware longontsteking opgelopen hiervoor ook een aantal dagen zelf in ziekenhuis gelegen en nu rustig herstellende. Waarschijnlijk volgt er nog een vervolg opname.

Hierbij een update omtrent onze kat Foosa.

Zaterdag 27 juni hebben we in samenspraak met de dierenarts besloten om onze kat Foosa te laten inslapen. Wat blijkt hij had de kattenziekte FIP en een tumor in zijn buik.

Foosa ging steeds verder achteruit. Ondanks dubbele hoeveelheid eten wat hij ook op at kwam hij niet of nauwelijks aan. Het enige wat hij op den duur deed was alleen maar liggen en constant miauwen.

Toch een aantal nieuwe onderzoeken gedaan en de dierenarts kwam tot de conclusie dat hij FIP heeft wat als oorzaak heeft overal ontstekingen. Naast zijn lever was nu ook zijn buik ontstoken en er zat ook nog eens een tumor in zijn buik.

De dierenarts en wij vonden het helaas niet meer de moeite om hier veel tijd in te steken. Is alleen maar zielig voor de poes om het te rekken er komt niets meer uit en FIP is een ziekte die alleen maar erger worden.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Laten inslapen

Bericht door Embillie »

Ach wat sneu.. dan is je keuze absoluut terecht geweest.

Sterkte met het verlies en natuurlijk heel veel beterschap gewenst.
rgh
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2010 23:14

Re: Laten inslapen

Bericht door rgh »

Dank je wel
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Laten inslapen

Bericht door Anne »

Oh wat sneu voor jullie maar beter voor de poes zelf. Hij of zij lijdt nu niet meer. Fijn dat je het ons hebt laten weten en veel sterkte met het gemis en beterschap voor jezelf

rust zacht Foosa
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
rgh
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2010 23:14

Re: Laten inslapen

Bericht door rgh »

Dank je wel Anne.
Bij mij zelf is het helaas ook nog niet over, gisteren 6 uur op de EHBO gezeten helaas.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Laten inslapen

Bericht door Anne »

He bah wat vervelend. Sterkte en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie