Door felle zon kankerproces versneld?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
LiefKatje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mei 2019 11:08

Door felle zon kankerproces versneld?

Bericht door LiefKatje »

Beste kattenliefhebbers,

Mijn lief katje had kanker, ik ging er vorige week op een zonnige dag (zon gaf goed warm) mee in de zon liggen.

Zou het kunnen dat dit het kankerproces versneld heeft want de dag nadien at ze minder en minder tot ze uiteindelijk niet meer wou eten.

Alvast bedankt
Hopelijk weten jullie meer
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Door felle zon kankerproces versneld?

Bericht door Dinky »

Ik denk niet dat de zon er in dit geval iets mee te maken heeft gehad en dat dit puur toeval is geweest dat dit na een zonnige dag gebeurde.
Ik las in je andere topic dat er sprake was van flink uitgezaaide kanker dus ik verwacht dat dit zonder de zonnige dag ook was gebeurd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Door felle zon kankerproces versneld?

Bericht door Sansan »

Denk niet dat het effect heeft gehad op de kanker, wel kan een zieke kat minder zijn temperatuur reguleren en zou het uitdroging/hitteberoerte/zonnesteek een rol hebben kunnen spelen. Is je katje nu overleden?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Door felle zon kankerproces versneld?

Bericht door Dinky »

Sansan schreef: 25 mei 2019 13:19 Denk niet dat het effect heeft gehad op de kanker, wel kan een zieke kat minder zijn temperatuur reguleren en zou het uitdroging/hitteberoerte/zonnesteek een rol hebben kunnen spelen. Is je katje nu overleden?
Het katje is inderdaad overleden. Zie ook het andere topic van ts: viewtopic.php?f=27&t=33137
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie