Oude kat hart, nier en schildklierprobleem

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tapas
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2019 17:48

Oude kat hart, nier en schildklierprobleem

Bericht door Tapas »

Tapas, mijn kat is 19 jaar. Ze heeft een aangeboren hartafwijking, sinds kort gaan haar nieren achteruit en nu heeft ze ook een verhoogde schildklier waarde. Ze is dementerend, haar ogen worden slechter en mijn andere kat valt haar vaak aan (natuurlijk proces omdat ze zwakker wordt). Ik heb net een mega hoge DA rekening betaald (en ik heb het echt niet breed), de pillen heb ik nog niet genomen, kan het me niet veroorloven. Daarbij wil ik haar niet de stress aan doen om haar over een tijdje voor controle weer te laten prikken. Ze verdiend een comfortabele oude dag. Ik ga wel jodiumarm voer kopen en hopen dat ze wat aankomt. Maar wat is wijsheid? Wel pillen? Of haar alles geven wat ze lekker vindt en laten inslapen? Alleen het dieetvoer en hopen op verbetering? Erg moeilijk.
Michellee906
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2019 19:56

Re: Oude kat hart, nier en schildklierprobleem

Bericht door Michellee906 »

Hoi,

Moeilijk keuze inderdaad en zit momenteel met het zelfde probleem.. mijn kat heeft last van der ogen, neus, hart en schildklier. Vorige week ook nog eens der spijsverteringskanaal bij gekomen.. Wat is de beste keuze voor jou en misschien dan toch ook wel die van mij? Is hoe hard het ook is toch inslapen. Ik ben de afgelopen 500,- kwijt geweest aan onderzoeken, medicijnen en duur dieet voer en leef h
Ook helaas van een heel klein inkomen.. We kunnen blijven rekken, medicijnen geven en nog talloze onderzoeken starten maar wie maken we er gelukkig mee? De dierenarts. Je katje verdiend nu rust, het is een mooie leeftijd en je hebt goed voor der gezorgd!! Heel veel sterkte..
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oude kat hart, nier en schildklierprobleem

Bericht door Synemios »

Ik heb een kater gehad die ook al deze problemen had en toen hij last van zijn hartje kreeg hebben we hem in laten slapen.
Hij is op een maand na net geen 19 geworden.
Vraag jezelf altijd af of verder onderzoek en/of behandeling in het belang is van je kat.
Ik wil jullie beiden heel veel sterkte wensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Oude kat hart, nier en schildklierprobleem

Bericht door ErikPhilippus »

Mijn eerste gevoel: laat Tapas eten wat ze het allerlekkerste vindt, en als het niet meer gaat (wat een kat meestal zelf wel aangeeft), afscheid nemen. Laat onverlet dat het een hartverscheurende keuze zal zijn.... Sterkte!
Plaats reactie