Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door Sansan »

Dat is toch echt heel gek. Maar 20 gram brokjes en niet afvallen.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door ErikPhilippus »

Kan me ook niet zo goed voorstellen dat je met maar 20 gram brokjes per dag niet afvalt....
Mijn eerste gedachte is dan ook: dan houdt ze vocht vast. Merk je iets aan de ademhaling, is ze (af en toe) benauwd?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door Rik »

Ja, 20 gram is echt weinig. Ook snoepjes zou een jonge kat echt niet mogen weerstaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Piptimo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2018 08:43

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door Piptimo »

Adem haling is normaal, het enige wat ze heeft is als ze gegeten heeft, is dat ze even de hik heeft.

Verder is ze speels en vrolijk... vanmorgen woog ze hetzelfde als gisteren avond.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door Sansan »

Hik of reflux? Kopje strekt ze daarbij? Of reverse sneezing?
Filmpjes YouTube vinden?
Piptimo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2018 08:43

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door Piptimo »

Nee, kopje wordt niet gestrekt... het zijn echt 2-3 hokjes en dan is het klaar.
Piptimo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2018 08:43

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door Piptimo »

Nou, ik heb haar net gekookte kabeljauw
Gegeven! Dat ging er wel in! Welliswaar heeft ze het zich verdeeld over 2 porties maar ze at er behoorlijk van!!

Maar brokjes, welke dan ook! Of snoepjes kun je haar niet mee paaien.
hopje99

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door hopje99 »

hoe is het nu? wij hebben dit met onze Tijgertje in het verleden ook meegemaakt, 1 keer toen ze nog geen jaar oud was en 1 x toen ze 7 was. Leververvetting ligt inderdaad op de loer. We hebben haar toen moeten dwangvoeten, dat was niet leuk maar daardoor is ze nog wel steeds bij ons. DA heeft toen ook niks kunnen vinden maar wel alles grondig getest...vermoeden was toch een haarbal. We geven haar trouw kat-a-lax tegen de haarballen (het is een binnenkat) maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ze het nog een keer gehad heeft..
Piptimo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2018 08:43

Re: Kat eet bijna niet, dierenarts al meerdere malen bezocht

Bericht door Piptimo »

we zijn nogmaals (al aantal keren) naar de dierenarts geweest, wederom geheel onderzocht en zei vermoed dat het aan haar darmpjes ligt... zwakke darmen en met het normale voer wordt ze misselijk... waardoor ze ook niet zou eten.

We testen nu trovet voeding intestinal maar dit lijkt ze niet zo lekker te vinden... ik ga morgen even naar de winkel om te kijken voor de royal canin variant. Hopelijk eet ze die wel. Ze is nu gelukkig wel te paaien met vis. Dus een goed teken lijkt me!

De oude brokken hebben we maar in de prullenbak gegooid haha.

Nu even nog een weekje afwachten of se weer normaal gaat eten, volgende week wordt ze gewogen en gaan ze verder kijken.
Plaats reactie