Verhuisstress

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Dirk77
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2008 17:42

Verhuisstress

Bericht door Dirk77 »

Hoi,

Ik heb zelf 2 katers in huis en ivm een ziekenhuisopname heb ik er tijdelijk 2 bij. Over 1 maak ik me geen zorgen hij is een beetje chagrijnig maar hij eet en drinkt.

De andere zat de eerste dag alleen maar verstopt en at en dronk niet. Ik heb hem in een aparte kamer gezet met eten en drinken en een kattenbak. Maar hij wil nog steeds niet eten, dit is nu al 2 dagen. Ik heb er feliway hangen ik heb verschillende soorten voer geprobeerd, heb bij hem gezeten en dan spint hij en kan ik hem makkelijk aaien maar hij eet en drinkt niks.

Iemand de gouden tip?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verhuisstress

Bericht door Rik »

Misschien beter om beide katten bij elkaar te zetten. Ze kennen elkaar en misschien heeft de angstige daar toch steun aan. Ook moet je het voer afwegen om te kijken of ie echt niets eet. Want als hij nu nog echt niet gegeten heeft wordt het toch wel tijd voor spuitjesvoeren. Zijn het brokjes of natvoer die je geeft? Als het brokjes zijn zou je kunnen kijken of ze natvoer lekkerder vinden (en wel eten).

Maar nu 3 dagen niet eten wordt toch wel kritisch, dus vandaag moet hij wat binnenkrijgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dirk77
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2008 17:42

Re: Verhuisstress

Bericht door Dirk77 »

De andere kat is ook van streek en blaast en gromt vandaar dat ik ze ook apart zet.

Maar hij heeft vannacht een half blikje d/a op dus ik ben alweer blij dat hij in ieder geval iets binnenheeft.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Verhuisstress

Bericht door Fotokonijn »

Misschien Zylkene door het voer doen?
Of voer geven met catnip(Ecostyle)
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie