Ander gedrag door ziekte

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Hilas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2019 17:12

Ander gedrag door ziekte

Bericht door Hilas »

Buitenkat, 4 jaar oud, altijd aan het jagen in een groot omheind veld tegenover ons huis, ziet er gezond uit, altijd aan het poetsen, drinkt laatste dagen iets meer maar niet buitensporig, eet veel droog voer de laatste tijd. Heeft 1 favoriet plekje in het veld bovenop een heuvel. Alleen overdag buiten, voor de donker binnen. Heeft altijd n vast patroon om even zijn neus te laten zien. Sinds n paar dagen voor zijn verdwijning, nu 6 dagen, verschool hij zich op n heel ander plek in het veld onder een struik. Reageerde heel apathisch als ik bij hem was en ging ook niet mee. Was hij altijd zo lang mogelijk buiten, nu kwam hij al aan het begin van de middag al binnen en ging in zijn mandje slapen. Traditie was altijd samen het vuil wegbrengen naar n centraal punt verderop in de straat en dat vond hij heel leuk. Werd ook boos als ik hem niet mee riep. Laatste 2 dagen had hij daar geen zin meer in en bleef liever binnen. Zondag 10 maart is hij in de ochtend normale tijd naar buiten gegaan en sindsdien hebben we hem niet meer gezien. Zijn tig keer het veld in geweest maar kunnen hem niet vinden. Het is geen wegloper, altijd in het zicht van ons huis. Kan iemand zijn gedrag verklaren van de laatste dagen? Zelf denken we dat hij toch al een naderend einde aan voelde komen. We zijn ten einde raad.....
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Ander gedrag door ziekte

Bericht door Embillie »

Ach, wat sneu voor hem en jullie.
Het is mogelijk, maar het zouden natuurlijk ook andere oorzaken kunnen hebben.
Als katten naar buiten gaan om te sterven zoeken ze vaak een beschut, koel plekje op. Dat kan een bosje zijn of een schuur.
Wellicht dat je nog even in beboste gebieden kan zoeken, maar sommigen leggen een hele reis af voordat ze een geschikte plek hebben gevonden.
Als hij al gevonden is zou hij in systemen van lokale asielen of de dierenbescherming kunnen staan, deze kan je ook bellen.

Ik hoop dat jullie hem snel terugvinden, levend en wel. 4 jaar is wel erg jong voor een natuurlijke dood.
Veel sterkte!
ikMIS-T8
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2018 22:09

Re: Ander gedrag door ziekte

Bericht door ikMIS-T8 »

Wat erg voor jullie die onzekerheid maar geef het niet te snel op en blijf zoeken, en ik vind ook 4 jaar veel te jong voor een natuurlijke
Dood, flyers verspreiden met zijn foto zou
Je kunnen doen bv .....
Ik hoop van harte dat jullie lieverd nog gevonden word, ik ben zelf mijn kat na een verhuizing weleens kwijtgeraakt en ook dagen blijven zoeken en na lange tijd zag ik hem ineens aan komen strompelen in, ook een open veld bij mijn huis heel bijzonder was dat
Sterkte toegewenst !
Plaats reactie