Kitten met open ruggetje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Folara
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2019 00:54

Kitten met open ruggetje

Bericht door Folara »

Hallo ik ben Folara en heb een poes Noes en een kater Ziggy. Noes is voor de 1e keer aan het bevallen en heeft (tot nu toe) 2 kittens. De 1e kwam met de staart eerst en is levendig en drinkt al goed en is met 106 gram goed op gewicht. De 2e is helaas niet oké. Weegt maar 87 gram. Maar erger de huid op de rug is niet gesloten. De achterpootjes zijn verlamd maar het leeft wel.
Noes zorgt er wel voor en heeft het ook schoongelikt. Maar de kitten is zwak (logisch) hoewel het wel probeert te drinken.
Ik heb eigenlijk niet echt een vraag, ik weet dat ik naar de da moet en het moet laten inslapen. Maar ik ben alleen thuis, het is midden in de nacht en ik moest het ergens kwijt.
Ik heb geen foto. Het is zo al traumatisch genoeg.
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kitten met open ruggetje

Bericht door Mleen »

Wat erg!! Hoe gaat het nu? Ben je inmiddels wel al naar de DA geweest?

Sterkte!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
ikMIS-T8
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2018 22:09

Re: Kitten met open ruggetje

Bericht door ikMIS-T8 »

Hoi Folara wat verdrietig om zo n lief klein katje misschien te moeten laten inslapen
Zijn er inmiddels nog meer kittens geboren?
Ik wens je van harte heel veel sterkte
Bij onze kinderboerderij is een poes bevallen van 4 kittens en 2 daarvan hebben het ook niet overleefd maar met de andere 2 gaat het goed, ze zijn ook zo lief he? Nogmaals sterkte toegewenst!
Folara
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2019 00:54

Re: Kitten met open ruggetje

Bericht door Folara »

Mleen schreef: 10 mar 2019 11:26 Wat erg!! Hoe gaat het nu? Ben je inmiddels wel al naar de DA geweest?

Sterkte!
Een uurtje nadat ik het had geschreven is de kitten overleden. Noes heeft wel even lopen zoeken nadat ik het had weggehaald maar nu is ze druk met de andere in de weer. Die doet echt goed, drinkt regelmatig en is ook aangekomen.
Folara
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2019 00:54

Re: Kitten met open ruggetje

Bericht door Folara »

ikMIS-T8 schreef: 10 mar 2019 13:56 Hoi Folara wat verdrietig om zo n lief klein katje misschien te moeten laten inslapen
Zijn er inmiddels nog meer kittens geboren?
Ik wens je van harte heel veel sterkte
Bij onze kinderboerderij is een poes bevallen van 4 kittens en 2 daarvan hebben het ook niet overleefd maar met de andere 2 gaat het goed, ze zijn ook zo lief he? Nogmaals sterkte toegewenst!
Ja was erg zielig, maar gelukkig gaat het met de andere kitten wel goed. Verder geen andere kittens geboren maar ik vind Noes nog erg onrustig.
Noes eet wel veel. Normaal duwt Ziggy haar bij het eten weg om het laatste beetje van haar op te maken, nu is het andersom. Maar dat lijkt me goed, ze heeft tenslotte extra energie nodig.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten met open ruggetje

Bericht door Dinky »

Je weet zeker dat er maar twee kittens waren, bijvoorbeeld door een tussentijdse echo?
Wanneer dat niet zo is zou ik, omdat ze zo onrustig blijft, er voor kiezen om vandaag langs een da te gaan voor een controle echo. Wanneer blijkt dat er nog een kitten in zit dan kan dat de dood voor moeders worden en daar zit je niet op te wachten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kitten met open ruggetje

Bericht door Sansan »

Oei dat was naar voor het kitten, en naar voor jou en mamapoes.

Hoelaat is het tweede kitten geboren? Kittens hebben er maximaal twee uur tussen zitten met geboortes. Hoeveel placenta’s heb je gezien? Als de moederpoes al uren geen kitten heeft bevallen en onrustig blijft is dat zorgwekkend. Dan heb je snel een dierenarts nodig.
Plaats reactie