Ouderdom

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Syl2911
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2019 17:46

Ouderdom

Bericht door Syl2911 »

Onze kat is zeker 14 a 15, we denken zelfs 18.
Nu is ze na haar laatste gebitsbeurt aug 2017 wel afgevallen,  ze heeft om nog maar 1 kies en wat voortandjes. Ze is niet echt meer aangekomen maar eet nog vrij goed en drinkt voldoende.  Ze heeft een waterfontijntje.
Ook gaat ze goed op de bak en plast niet meer dan ze altijd heeft gedaan. Alle onderzoeken waren toen ook goed. 
Je ziet de laatste paar maanden wel echt dat ze oud wordt.  Af en toe lijkt ze wat stram te lopen,  maar ze springt nog goed overal op en af zonder dat ze daar last van lijkt te hebben.  
Omdat het naar de dierenarts gaan altijd voor heel veel stress zorgt weten we niet goed wat te doen.  Ze is oud,  dus het is ook te verwachten dat ze er oud gaat uit zien en zich wat ouder gedraagt. Ze doet alles als altijd,  is alleen af en toe wat afwezig wanneer ze een beetje lekker ligt te liggen.  Je ziet dan dat ze niet slaapt,  maar wanneer je dan,  pratend,  naar haar toe loopt,  zelfs naast haar staat,  merkt ze je pas op als je haar aanraakt. Net zoals wij ook in gedachten verzonken kunnen zijn.    Maar verder is ze goed alert. 
Ze kucht af en toe en niest ook af en toe maar beide kun je op 1 hand telken per dag.
Het is lastig beslissen of we wel of niet naar de dierenarts moeten.  Dat geeft zoveel stress,  ook al om haar in het mandje te krijgen,  dat we ook bang zijn dat dat haar geen goed zal doen. 
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Ouderdom

Bericht door ErikPhilippus »

Het is mij niet goed duidelijk uit het verhaal waarvoor je naar de dierenarts zou willen met haar?
Ik lees eigenlijk alleen dingen die met ouderdom te maken hebben, niet met een ziekte ofzo.
Syl2911
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2019 17:46

Re: Ouderdom

Bericht door Syl2911 »

Ik twijfel of ik naar de dierenarts moeten gaan. Dat levert enorm veel stress op en ik denk ook dat ze gewoon ineens echt oud wordt. Alleen is het eel best snel gegaan. In een pasr weken zie je ineens een oud beestje. Ik zoek ervaring van mensen. Niemand kan natuurlijk zo beoordelen of ze ziek is of niet, maar
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ouderdom

Bericht door Zotvanpoezen »

Een seniorencheck kan nooit kwaad. Heb je dat al eens gedaan met haar?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Syl2911
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2019 17:46

Re: Ouderdom

Bericht door Syl2911 »

Dat is inderdaad een jaar geleden gedaan, omdat we er toch waren voor iets anders. Die was toen helemaal goed.
Plaats reactie