Medisch of gedrag ?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Jennyfer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2018 23:23

Medisch of gedrag ?

Bericht door Jennyfer »

Hallo

Ik ben op zoek naar wat meer informatie en hoop dat misschien iemand hier mij kan helpen. Mijn kat doet al een paar weken vreemd. Hij is angstig. Wilt niet over de grond lopen. Als ik hem vast heb en op de grond wil zetten. Pakt hij mij helemaal vast dat ik hem niet neer kan zetten. Hij wilt ook niet meer naar buiten. Terwijl hij altijd buiten was. Verstopt zich hele dagen in de badkamer (in de open handdoeken kast) plast in de gootsteen in de keuken. Hij komt alleen de badkamer uit voor zijn natvoer. Hij valt soms ook als hij over het aanrecht loopt of de bar stapt hij gewoon mis eigenlijk. Ik ben al 4 x bij de dierenarts geweest afgelopen 2 weken. Maar ook die kunnen niks vinden. Hij heeft nu prednison vanwege zijn huid. hij is vroeger erg verwaarloosd en mishandeld en daardoor heeft hij dus ook verschillende allergieën. Dus vandaar nu prednison om zijn huid wat rustiger te krijgen. Hij heeft een bloedonderzoek gehad kwam ook niks uit. Ik heb zelf een hele vervelende ervaring met een kat met alvleesklierontsteking. Dus ook daar naar gevraagd en ook daarvoor een bloed onderzoek gehad. Zijn ontstekingswaarde was 1,5 en zou dus niet zijn alvleesklier kunnen zijn. Waarschijnlijk komen die waardes van zijn huid. Maar ondertussen ligt hij hele dagen in de badkamer en komt er alleen maar uit als hij zijn nat voer wilt. Maandag krijgt hij een echo van zijn buik. Want het lijkt er op dat hij ook buikpijn heeft. Ik hoop dat daar dan wel eindelijk iets uit zal komen en ik hem kan helpen. Want hij voelt zich duidelijk niet fijn.
Heeft iemand misschien advies ? Of een idee wat het misschien zou kunnen zijn ? Dan kan ik dat eventueel nog met de dierenarts bespreken. Hij is 7 jaar oud en mankeert eigenlijk nooit iets en is normaal nooit ergens bang voor.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Medisch of gedrag ?

Bericht door Rik »

Zijn zijn ogen gecontroleerd? Is zijn bloeddruk gemeten? Je ziet soms niet dat een kat slechter ziet maar het kan wel behoorlijk zijn gedrag beïnvloeden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Jennyfer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2018 23:23

Re: Medisch of gedrag ?

Bericht door Jennyfer »

Zijn ogen zijn wel gecontroleerd, bloeddruk weet ik eigenlijk niet hij is ook een keer de hele dag bij de dierenarts geweest. Maar dat kan ik nog even na vragen
bedankt

Wat ik nog vergeten ben in mijn verhaal. Zijn lymfeknopen zijn verdikt/opgezet. Volgends de dierenarts komt dat ook door dat zijn huid onrustig is.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Medisch of gedrag ?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb hier een poes met een overgevoelige huid. (hyperesthesie feline) en zij was er in het begin ook behoorlijk van streek door. Het heeft wel niets met allergie of uitslag te maken , maar met zenuwpijnen op de rug en staartbasis. Dus als er iets met de huid scheelt kan dat inderdaad een enorme stress opleveren. Gelukkig heb ik er iets op gevonden (na lang puzzelen) en heeft ze weer een normaal leven. Ik hoop dat je ook een oplossing voor jouw katje vind.
In elk geval is het niet normaal dat hij zich zo plots anders gaat gedragen. Waren er voordien geen kleine aanwijzingen dat zijn gedrag anders aan het worden was? Ik wil je niet bang maken , maar misschien is er iets fout in zijn hoofd. Niet psychisch bedoel ik, maar medisch.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Jennyfer
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2018 23:23

Re: Medisch of gedrag ?

Bericht door Jennyfer »

Hij is nu onder narcose geweest buik echo kwam niks uit. Ook zijn keel was niks raars te zien. Maar ze hebben ook foto’s gemaakt van zijn gebit. Er was iets met het bot bij zijn hoektand. Dus nu eerst de kuur van prednison af maken en dan aan pijnstillers beginnen. Als dat zijn gedrag veranderd komt het waarschijlijk daar vandaan en zal ze tand er uit moeten. Ik hoop maar dat dat het is. Dan is het ten minste niks ernstigs.

Nu denk ik wel dat als dat de oorzaak is. En hij dus al langer alleen maar vlees eet dan ik door had. Zijn huid erger is geworden omdat hij zijn speciale voor zijn huid brokjes niet eet.
Dus ik hoop dat als zijn hoektand er dalijk uit is het met zijn huid ook weer snel beter zal gaan.

Bedankt voor de reacties. Ik hoop nu dat hij snel weer zal opknappen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Medisch of gedrag ?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik hoop dat het snel goed komt. Je zorgt goed voor je katje. Hou je ons op de hoogte?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie