Nieuwe, pas gesterliseerde kitten erg lusteloos en eet/drinkt weinig

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
ElreeV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 nov 2018 16:25

Re: Nieuwe, pas gesterliseerde kitten erg lusteloos en eet/drinkt weinig

Bericht door ElreeV »

Even een update: ze is geopereerd aan een breuk in de buikwand van 1,5cm. Ik mocht niet mee naar de dierenarts, begreep niet goed waarom. Blijkbaar ging hij gewoon opereren dus was het niet eens eerst consultatie. Als ik dan zei dat we toch helemaal niet 100% zeker zijn, bleek dat de vrouw van de opvang al voor de sterilisatie dacht dat er een breuk was. Ze had dit ook doorgegeven aan de dierenarts die de sterilisatie zou uitvoeren, maar die had zogezegd geen breuk gevonden. De dierenarts die ons meisje nu geopereerd heeft, was er niet over te spreken blijkbaar. De breuk zat net een have centimeter boven tot waar de andere dierenarts gesneden had. En zelfs vorige week bleef die nog volhouden dat er geen breuk was. Ach ja, het zou opgelost moeten zijn nu. Ze loopt nog een beetje wankel maar ziet er verder wel oke uit. Hopelijk hebben we nu een normale kitten en komen er geen nieuwe problemen meer opduiken. Bedankt voor het meedenken allemaal
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe, pas gesterliseerde kitten erg lusteloos en eet/drinkt weinig

Bericht door Rik »

ElreeV schreef: 21 nov 2018 17:08De dierenarts die ons meisje nu geopereerd heeft, was er niet over te spreken blijkbaar.
Ja, ik kan me voorstellen dat die dierenartst daar niet over te spreken is. Ik zou ook laaiend zijn.

Gelukkig is het nu netjes opgelost en kan ze lekker herstellen. Hopelijk geen problemen meer met de wond. Het kan wel eens zijn dat katten gevoelig zijn voor de onderhuidse hechtingen (of bepaald soort hechtdraad). Maar hopelijk blijft het wondje nu mooi rustig.

Dan heeft ze nu zeker twee sneetjes in d'r buik zitten?
(ach, daar groeien straks allemaal mooie haartjes overheen :))
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe, pas gesterliseerde kitten erg lusteloos en eet/drinkt weinig

Bericht door pinguin »

Hoop dat dit nu de laatste ingreep is en dat je straks een spelend kitten in huis heb.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
ElreeV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 nov 2018 16:25

Re: Nieuwe, pas gesterliseerde kitten erg lusteloos en eet/drinkt weinig

Bericht door ElreeV »

Rik schreef: 21 nov 2018 17:21 Ja, ik kan me voorstellen dat die dierenartst daar niet over te spreken is. Ik zou ook laaiend zijn.

Gelukkig is het nu netjes opgelost en kan ze lekker herstellen. Hopelijk geen problemen meer met de wond. Het kan wel eens zijn dat katten gevoelig zijn voor de onderhuidse hechtingen (of bepaald soort hechtdraad). Maar hopelijk blijft het wondje nu mooi rustig.

Dan heeft ze nu zeker twee sneetjes in d'r buik zitten?
(ach, daar groeien straks allemaal mooie haartjes overheen :))
Het lijkt alsof hij de vorige snede iets langer gemaakt heeft gewoon. Nu zitten er draadjes in die niet zelf vergaan dus moeten er over 10 dagen nog uitgeknipt worden. De dierenarts heeft wel heel veel vacht afgeschoren dus ze is er niet echt mooier op geworden, haha! Was een beetje enthousiast met de tondeuse want aan haar zijkant is er ook veel haar weg.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe, pas gesterliseerde kitten erg lusteloos en eet/drinkt weinig

Bericht door Rik »

Kale plek aan de zijkant kan misschien ook voor infuus of bloedprikken zijn geweest. Gelukkig groeit dat gewoon wel weer aan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie