Kitten opgezwollen klier

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Fira
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2018 22:12

Kitten opgezwollen klier

Bericht door Fira »

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op deze forum, omdat ik einde raad ben en ik maak mij zorgen.

Ik heb een kitten van 6 maanden oud en een klein maand geleden ontdekte ik dat haar rechte kant aan de zijkant vanonder haar bek een zacht bolletje was.
Ik vond dit toch wel ontrustend en ben ik naar de dierenarts gegaan.
Ze vertelde dat dit misschien kwam door haar tandjes vanachter omdat haar gebit beetje rood was. Ze heeft dan haar spuitjes gekregen zoals normaal.

3 weken later is het nog steeds niet weg en is het meer opgezwollen, terug naar de dierenarts, ze vertelde mij om geen zorgen te maken, want ze vind persoonlijk niet zo dik. Ik vertelde dat ik al 2de voelde aan de zijkant. Nogmaals vertelde ze mij geen zorgen te maken, maar als ik graag onderzoek wil doen kan ik dit wel doen, maar het zal onnodige kosten zijn.

Want ze voelt geen andere klieren die opgezwollen zijn. Ze heeft geen koorts, eet en speelt, en haar gedrag is nog steeds het zelfde. Ze kon mij geen antwoord geven waarom haar klieren opgezwollen zijn.

Maar vandaag voel ik dat haar 2de bolletje dikker is geworden als de andere. Nu heeft ze er twee! Mijn dierenarts is op vakantie voor een week.
En ik ben nog bij de dierenarts geweest deze maandag.
Als ik op internet zoek kom bij lymfeklieren en ik krijg het al benauwd met de informatie ik zie. De dierenarts had me verteld om mij niet druk te maken. Dat het wel vanzelf weg gaat, maar het wordt dikker?

Heeft iemand hier ervaring mee? want ik ben echt bezorgd hierover.


Groetjes Fira
Marcha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 okt 2018 23:23

Re: Kitten opgezwollen klier

Bericht door Marcha »

Mijn poes heeft dat ook regelmatig.
Heb haar toch een keer mee naar de dierenarts genomen om het te laten weghalen maar het was toen ook verdwenen...
Hij kon het niet meer vinden.
Kan even niet op de benaming komen maar het kwam erop neer dat er een soort ophopingkje in haar kleir zat en dat die uiteindelijk loskomt en uitgespuugd/opgelost in iedergevan weer gewoon weggaat.

Maar als het hier erg lang blijft zitten en ik vertrouw het niet ga ik terug hoor. Beter een keer teveel controle dan dat het wel een keer iets serieus is.
Plaats reactie