Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Poesje_Chaud
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2018 20:12

Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Poesje_Chaud »

Mijn kitten van vijf maanden oud vertoont de afgelopen drie dagen afwijkend gedrag. Ze ligt de hele dag op haar kussen en komt hier alleen van af voor eten en drinken. Daarnaast loopt ze vreemd.



Ik wil morgen de dierenarts gaan bellen voor het maken van een afspraak. Desondanks was ik benieuwd naar jullie oordeel.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Admin »

Welkom op het forum.

Het lijkt erop of ze ze gevallen is of haar rug heeft bezeerd bij het spelen. Het is zeer zeker aan te raden zsm een dierenarts te raadplegen om erachter te komen wat ze mankeert. Dat ze pijn heeft is duidelijk te zien in het filmpje.

Hou ons op de hoogte?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Rik »

Oei, dat ziet er niet zo best uit. Het lijkt ook of ze zich niet zo lekker voelt (en pijn heeft). Het lijkt ook niet één poot te zijn maar beide (of de heup).

Heeft ze wild gespeeld? Of ergens vanaf gevallen? Ik hoop niet dat het iets erfelijks of intern is.

Persoonlijk zou ik zo even niet weten of ik zou wachten tot morgen (maar het is dus al 3 dagen zo).
Laatst gewijzigd door Rik op 26 sep 2018 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Poesje_Chaud
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2018 20:12

Re: Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Poesje_Chaud »

Admin schreef: 26 sep 2018 21:03 Welkom op het forum.

Het lijkt erop of ze ze gevallen is of haar rug heeft bezeerd bij het spelen. Het is zeer zeker aan te raden zsm een dierenarts te raadplegen om erachter te komen wat ze mankeert. Dat ze pijn heeft is duidelijk te zien in het filmpje.

Hou ons op de hoogte?
Bedankt voor je reactie. Ik ga morgenvroeg de dierenarts bellen. Ik zal de gebruikers op dit forum op de hoogte houden.
Poesje_Chaud
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2018 20:12

Re: Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Poesje_Chaud »

Rik schreef: 26 sep 2018 21:06 Oei, dat ziet er niet zo best uit. Het lijkt ook of ze zich niet zo lekker voelt (of pijn heeft). Het lijkt ook niet één poot te zijn maar beide (of de heup).

Heeft ze wild gespeeld? Of ergens vanaf gevallen? Ik hoop niet dat het iets erfelijks of intern is.

Persoonlijk zou ik zo even niet weten of ik zou wachten tot morgen.
Het is mij niet bekend dat ze gevallen is. Ze is al vaker bij de dierenarts geweest (voor vaccinaties etc.) en er zijn geen medische mankementen bekend.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Rik »

Ik neem even aan dat de enting alweer een tijd geleden is geweest. (Anders zou ik het een behoorlijke verdachte vinden)

De andere gedachte die ik heb is heupdysplasie of patella luxatie. Maar ik heb geen idee of dit bij kittens al voor kan komen.

Maar ik hoop dat ze gewoon behoorlijk gevallen is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Poesje_Chaud
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2018 20:12

Re: Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Poesje_Chaud »

Ik heb vanmorgen naar de dierenarts gebeld en ik kon gelijk direct. Poesje had koorts (40,3 graden) en heeft daarvoor een temperatuurverlagend middel en antibiotica ingespoten gekregen. Morgenvroeg moet ik terugkomen voor een controle.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Rik »

Hoe is het nu met het poesje?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Poesje_Chaud
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2018 20:12

Re: Kitten afwijkend gedrag: Inactief + Raar loopje

Bericht door Poesje_Chaud »

Ze vertoonde direct weer actiever gedrag en het vreemde loopje was ook verdwenen. Ze had echter wel nog een licht verhoogde temperatuur de dag na het toedienen van de medicijnen. Daarom heeft de arts mij twee medicijnen meegegeven (antibiotica en een pijnstiller/ontstekingsremmer) die ik 7 dagen tweemaal daags moet toedienen in vloeibare vorm. Poesje vindt dit niet zo leuk, verstopt zich telkens onder de bank als ik aan kom met de medicijnen. Dit ondanks dat ze na het toedienen altijd een snoepje krijgt. Haar gedrag is nog steeds positief. Ik ga over een paar dagen stoppen met de medicijnen en dan hoop ik dat het goed blijft gaan met haar.
Plaats reactie