Bultje op kop bij beide kittens

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Bultje op kop bij beide kittens

Bericht door Mleen »

Hai!

Vanochtend viel me op dat onze beide kittens een bultje bovenop hun kop hebben. Precies bovenop, precies tussen hun oortjes.

Nu spelen de kittens best ruw en stoten regelmatig hun kopjes aan bijv de onderkant van de bank en de salontafel, maar krijgen ze daar bulten van op hun kop? Ik heb gekeken of ik iets kon zien, maar het lijkt niet aan de buitenkant te zitten. En het is natuurlijk wel apart dat ze het allebei hebben?

De kittens zijn vandaag precies 11 weken oud en hebben vorige week hun eerste inenting gehad. Verder hebben ze geen vlooien/wormen en zijn verder gezond verklaard door de dierenarts. De bultjes kwamen echter pas ná het bezoek aan de dierenarts.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bultje op kop bij beide kittens

Bericht door castratenkoor »

Is het niet gewoon de vorm van schedel?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Bultje op kop bij beide kittens

Bericht door Mleen »

Dat lijkt me sterk, want het zijn echt wel flinkr bulten! Ik kan ze ook bewegen onder de huid, dus volgens mij zitten ze niet op een vaste plek zeg maar...

Ik kan er ook niet goed een foto van maken, want daar zie je het weer niet echt op. Het is vooral heel goed voelbaar.
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Plaats reactie