Kat ziek na terugkomst vakantie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Nick7203
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 aug 2018 23:04

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door Nick7203 »

De kat heeft het prima en het voer is prima te betalen. Ik kom van het platteland dus ben het gewend dat je geen 200 euro aan een kat uit gaat geven ook al hebben we het wel dat klinkt voor mensen die een boerderij niet gewend zijn raar maar waarom zou mijn kat meer waard zijn dan het vee? Het enige verschil is dat hij bij ons woont en we een band bij hem hebben maar dat maakt de kat niet beter dan het vee. Hoe dan ook laten we hopen dat hij niet weer ziek word hij is ingeënt dus de kans is klein.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door Lieselotje »

Dat klinkt voor de kattenbezitters op dit forum inderdaad raar. Hier beschouwen de meesten de diertjes als huisgenootje s of kattenkindjes waar we het best mogelijk voor doen.
Succes met de kat! Hopelijk blijft het goed gaan.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door pinguin »

Ik woon ook op het platteland ken genoeg boeren die hun kat echt wel laten behandelen als ze ziek zijn ongeacht de kosten.
Hou er voor de toekomst rekening mee dat inslapen als rond de 100 euro kost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Nick7203
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 aug 2018 23:04

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door Nick7203 »

100? Bij ons nog geen 30. Ik ken alleen maar boeren die het teveel aan katten afschieten en geen enkele boer die 200 euro aan een kat uit gaat geven die je voor 2 tientjes weer kunt krijgen.
kittentjes

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door kittentjes »

Nick7203 schreef:100? Bij ons nog geen 30. Ik ken alleen maar boeren die het teveel aan katten afschieten en geen enkele boer die 200 euro aan een kat uit gaat geven die je voor 2 tientjes weer kunt krijgen.

Pardon! Volgens mij kun je nooit een kat vervangen voor twee tientjes, als je een beetje gevoel in je ***** hebt
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door KleinDraakje »

Wellicht zit je hier op het forum dan niet goed met je vraag. Hier zitten voornamelijk kattenliefhebbers die de kat voor het leven hebben. Dat betekent niet bij het eerste beste mankement laten doodschieten. Of ze als vee te behandelen die geen goed voer verdient. Als je dat vindt dan kan je beter een ander huisje zoeken die wel de kosten voor een operatie of ingreep willen uitgeven. En het beestje de liefde en aandacht geeft die hij verdient.

Ik zet zelf elke maand voor elke kat geld opzij als verzekering. Advies vanuit mij zal altijd vanuit dat perspectief zijn, dat je zoveel liefde en tijd voor je kat over hebt. Als je een kat voor €20 koopt dan zal er plat gezegd ook wel een grote kans zijn dat het een niet zo’n ‘goede’ kat is. Bij een goed asiel kost adoptie vaak €75 inclusief castratie, enting, ontwormen en ontvlooien.

Als mijn kat niet zou eten dan zou ik naar een dierenarts gaan (consult vaak rond de €30), medicijnen op advies kopen, werkt het niet of stuurt hij mij weg dan ga ik naar een ander. Net zo lang totdat er wél een oplossing is. Ook als dat betekent dat ik de kat moet dwangvoeden, wat geen enkele kat natuurlijk leuk vindt. Of de kat aan een infuus laten bij de dierenarts.

Ik heb verder niet echt iets meer toe te voegen aan dit topic.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door Lieselotje »



https://www.nrc.nl/nieuws/2018/07/27/mo ... n-a1611415


Net in het nieuws.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Nick7203
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 aug 2018 23:04

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door Nick7203 »

Zo hoort het als er teveel zijn opruimen. Zelfde als dat ik kippen fok voor tentoonstelling dan gaan de slechte ook de pan. Natuurlijk geef ik om mijn kat ik geef om al onze dieren maar zeker op een boerderij moet je een streep trekken of het het financieel waard is met andere woorden je kunt niet alles redden en daarbij wat maakt mijn kat meer waard dan een varken? Dat varken wil toch ook de beste zorg? Het enige verschil is is dat je kat bij je in huis woont en het varken in de schuur. Beetje hypocriet of niet?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door Rik »

Denk jij zo ook over mensen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door Lieselotje »

Ik moet er niet aan denken om zo om te gaan met dieren. Brrr vreselijk.


Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door ErikPhilippus »

Klaarblijkelijk is het criterium om katten af te schieten, dat ze schade toebrengen aan de natuur, door verstoring van het "ecologisch evenwicht". Is het niet apart dat we dan datzelfde criterium niet volgen voor mensen, die verantwoordelijk zijn voor een desastreuze, systematische en onomkeerbare vernietiging van de natuur op deze planeet?

Over hypocrisie gesproken :oops:....
Nick7203
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 aug 2018 23:04

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door Nick7203 »

Met mensen uit de stad is geen discussie te voeren... Maar wel elke avond een stuk vlees op bord en daar hoor je ze niet over.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door KleinDraakje »

Nee hoor, hier niet elke avond een stuk vlees op mijn bord. Hooguit 1x per week en dan van een echte slager in plaats van pofkip uit de supermarkt. Niet gaan generaliseren.

Volgens mij ‘hou’ je een varken en een kat om andere redenen. Toch? Of is het varken voor jou ook een huisdier?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door pinguin »

Nick wat kom he hier eigenlijk doen? Je was al nooit van plan de kat te laten behandelen.
En nu scheer je ook nog eens mensen over 1 kam.

Lees even terug ik woon op het platteland en heb totaal andere ervaringen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat ziek na terugkomst vakantie

Bericht door castratenkoor »

pinguin schreef: 30 aug 2018 07:26 Nick wat kom he hier eigenlijk doen?
Trollen - dat komt hij doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gesloten