Sleetje rijden/ontstoken anus?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Chris_bemile
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2018 16:13

Sleetje rijden/ontstoken anus?

Bericht door Chris_bemile »

Hallo,
Ik heb een kat van 1,5j oud en ze doet al 2 maanden lang aan sleetje rijden hiervoor zijn we naar de DA gegaan en die heeft medicatie gegeven maar die werkt niet want ze doet nog steeds sleetje rijden maar volgens de DA moeten we nog even wachten voor dat de medicatie werkt maar die medicatie is al 1 week geleden gegeven dus ik kan me niet inbeelden dat in zo'n klein katten lichaam de medicatie zijn werk nog moet doen. Nu is er nog iets anders namelijk elke keer na dat ze sleetje heeft gereden komt er een klein rood dingetje uit haar anus. Nu heb ik het gevoel dat de DA het niet goed weet en dus vraag ik hier aan jullie of iemand een idee heeft wat dat rode ding is.

file:///C:/Users/Nathan/Downloads/IMG_20180811_184846%20(1).jpg
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sleetje rijden/ontstoken anus?

Bericht door KleinDraakje »

Je foto doet het niet, die moet je ergens uploaden en dan tussen [ img ] tags embedden.

Kan het zijn dat ze wormen heeft? Hoe komt het dat de da pas een week geleden medicatie heeft gegeven terwijl ze het al 2 maanden doet? Ziet haar ontlasting er normaal uit?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Sleetje rijden/ontstoken anus?

Bericht door Sjanke »

Het verhaal doet me denken aan volle/ontstoken anaalklieren. Vlg onze dierenarts komt het niet vaak voor bij katten, zeker niet bij poezen, maar het kan wel. Bij onze Bandit worden ca 1x per 3 jaar de anaalklieren uitgeknepen.

Topics hierover: viewtopic.php?t=17668
Chris_bemile
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2018 16:13

Re: Sleetje rijden/ontstoken anus?

Bericht door Chris_bemile »

Chris_bemile
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2018 16:13

Re: Sleetje rijden/ontstoken anus?

Bericht door Chris_bemile »

Ze is ontwormd en heeft dus geen wormen.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Sleetje rijden/ontstoken anus?

Bericht door Fotokonijn »

Denk ook aan anaalklieren die leeggedrukt moeten worden.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie