Kat drinkt heel veel, plast heel veel en geeft over (lijkt reactie op stress)

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
RaptorRex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 mei 2018 10:00
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Kat drinkt heel veel, plast heel veel en geeft over (lijkt reactie op stress)

Bericht door RaptorRex »

Inmiddels 3 dagen na bezoek DA en zonder dat die echt iets gedaan heeft blijft het een stuk beter gaan. Hij ligt opeens ook weer in vensterbanken waar ik hem een hele tijd niet gezien heb, piept en mauwt veel minder en is weer wat onstuimiger (positief vind ik) als ik hem weer eventjes op balkon laat. Rent niet meer meteen naar de drinkbak als ik deze vul, maar drinkt en plast nog wel iets boven gemiddeld. Ik denk dat ik hem verkeerd natvoer gaf want bij terugkomst DA kreeg hij koolvis met half pilletje kalmeringsmiddel van me en verder heeft hij laatste dagen alleen brokken gehad. Zodra het drinken en plassen echt helemaal onder controle is maar eens opnieuw natvoer gaan introduceren en dan kijken waar hij op reageert.
Kattenpersoneel: Patrick (soms ook vrijwilliger in asiel)
Baas in huis: Rex ca 1-8-'17
Knuffelaar: Raptor ca 1-8-'17 >> geen broertjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat drinkt heel veel, plast heel veel en geeft over (lijkt reactie op stress)

Bericht door pinguin »

Klinkt hoopvol. Misschien iets van kvv er bij geven i.p.v natvoer

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
RaptorRex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 mei 2018 10:00
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Kat drinkt heel veel, plast heel veel en geeft over (lijkt reactie op stress)

Bericht door RaptorRex »

@pinguin kun jij gedachten lezen ofzo, bijna eng :lol: ik had al eens rondgekeken op het forum en zat al aan eendagskuikens en/of kvv te denken, het was vandaag even te warm om naar pet's place te gaan aan de andere kant van het dorp, die schijnen zoiets te hebben
Kattenpersoneel: Patrick (soms ook vrijwilliger in asiel)
Baas in huis: Rex ca 1-8-'17
Knuffelaar: Raptor ca 1-8-'17 >> geen broertjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat drinkt heel veel, plast heel veel en geeft over (lijkt reactie op stress)

Bericht door pinguin »

Nee gelukkig niet hoewel soms .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kat drinkt heel veel, plast heel veel en geeft over (lijkt reactie op stress)

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik zat nog eens te kijken naar die bloeduitslagen en urine

-Is het totaal eiwit niet aan de bovengrens T-pro: wat kan dacht ik kan duiden op ontsteking?
-En bij urine strip zie ik staan Leu+++...??...Leucocyten verhoogd in urine: ontsteking???

Wat zeggen de geleerden hier op het forum ervan? 8-)
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie