Kat doet raar na avontuur

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
steph0540
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2018 21:09

Kat doet raar na avontuur

Bericht door steph0540 »

Hoi,
Morgen mag ik pas naar de dierenarts, maar wou toch effe jullie advies vragen,
Mijn gecastreerde kater gaat vaker en vaker op avontuur, meestal maar een dagje weg.
Vorige week was ie plots weg voor 4 dagen, had hem gaan roepen en plots stond ie thuis.
In de buurt zijn heel veel garageboxen en leegstaande huizen, volgens mij zat ie ergens vast;
Toen ie thuiskwam deed ie beetje raar, kwam me wel effe duwen maar niet meer.
Ik dacht ik kijk het effe aan. Nu zijn we 2 dagen verder en blijft ie even veel slapen. staat alleen op om te eten.
Als ie wacht voor ze eten gaat ie ook zitten en maakt geen kabaal zoals gewoonte. hij komt 1 keer per dag zelf naar me toe maar niet meer. Hij zet zich gewoon de sofa en slaapt. Volgens mij ademt hij wel wat sneller. tandvlees normaal. wel fel vermagerd door 4 dagen niet te eten. Ook had ik de indruk dat heup rug pijn ergens daar is. Maar durf niet te veel gaan duwen en trekken. Ik had nog wat metacam staan voor poezen, zou ik hem alvast wat geven in afwachting van de dierenarts. Het feit dat ie eet is altijd goed toch? wat is jullie mening?
Fijn weekend nog
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat doet raar na avontuur

Bericht door Rik »

Het feit dat hij wel eet is wel goed maar er kan nog veel meer aan de hand zijn in het lichaam. Ten eerste zou ik wel voorzichtig zijn met de metacam. Geef dat alleen als je echt weet dat hij pijn heeft (want het is zwaar spul voor de organen). Maar ik zou me meer zorgen maken over de 4 dagen niet eten. Ik raak al in paniek als ze hier 1 dag niet eten want ik weet dat er na 48 uur niet eten leververvetting op kan treden. 3 tot 4 dagen is zeker een probleem.

Mijn advies is dan ook om nu geen metacam te geven want je weet niet hoe het lichaam eraan toe is (en het kan de situatie erger maken). Het beste kun je even de dienstdoende DA nu direct bellen en vragen of hij een inschatting kan maken. Zeg dat je kat nu wel weer eet. Waarschijnlijk (maar ik ben geen DA) krijg je dan het advies om morgen direct naar je eigen DA te gaan voor een compleet onderzoek (met ook liefst een bloedonderzoek).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat doet raar na avontuur

Bericht door Rik »

Oeps. Dubbel.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat doet raar na avontuur

Bericht door pinguin »

Metacam mag nooit op een lege maag gegeven worden en het is een zwaar middel en zou dat alleen geven met toestemming van de dierenarts.
Ik zou niet wachten tot morgen masr nu bellen voor overleg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat doet raar na avontuur

Bericht door Dinky »

Hoe gaat het nu?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Kat doet raar na avontuur

Bericht door Claudia69 »

Heeft misschien ergens een infectie opgelopen buiten? Of is gekwetst geraakt (aangereden, gevecht, verkeerde sprong)? Heeft de dierenarts gevonden wat er scheelt?
Plaats reactie