Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Irisr
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 19:13

Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Irisr »

Hè hoi iedereen ik ben hier nieuw, maar niet zonder reden.
Ik heb hier een kater en een poes lopen nu 2 jaar oud.
Het begon met krabben en jeuk 2 maand geleden, ik heb gelijk stonghold gegeven, dit gebruik ik altijd. 2 weken later begon mijn kater vreemd te doen. Ik zag hem
Niet meer drinken niet meer eten. Ik zag hem boven zn bakje water twijvelend kijken. Hik begon met drinken en nog geen 20 seconden later kwam alles er weer uit dit zag ik ook gebeuren wanneer hij at. Hij kreeg diaree en heftig ook. Mijn hele interieur zat eronder. Ik dacht zelf aan giardia aangezien hij dit als kitten had gehad en heb het laten testen. Negatief. Toch maar een kuurtje meegenomen. Wanneer ik het wou toedienen kotste hij het gelijk weet uit. Toen was er spoed in mijn ogen ik heb gebeld en kon slijk komen. De dierenarts gaf aan dat hij er niet vreemd uitzag alleen dat zn gewicht wat aan de lage kant was. Mn kat bleek uitgedroogd en hij kwam aan het infuus ook kreeg hij een prik tegen ontstekingen en een prik tegen de misselijkheid wat 24uur zou werken. Ik wachten het af... eenmaal thuis gekomen at en dronk mijn kat weer in kleine beetjes. 24 uur later. Begon hij schommelend te lopen maar hij at en dronk wel dus ik zag het even aan. De dag erna weer mis. Overal kots en diaree die nooit was verdwenen. Weer met de kat naar de dierenarts aan het infuus weer de prikken en dit keer kreeg ik medicatie mee naar huis( ontsteking remmer/ anti braak middel/ iso gel) dit gaf ik elke dag tot zondag in combinatie met een ontwormingskuur zodat ik maandag kon controleren of hij herstellende was. Het ging maandag goed de diaree was verdwenen. Toen het dinsdag was ging het weer de verkeerde kant op mijn kat bleef slik bewegingen maken over zn lippen en vervolgens deed die alsof die wat doorslikte wat er niet was. Dus ik dacht gelijk misselijk! Dus ik weer die anti braak tabletje gegeven het werkte een klein beetje want hij bleef slikken. Dit 2 dagen afgewacht heb ik maar weer de dierenarts gebeld. De klachten waren veranderd de diaree was weg maar allebei mijn katten hadden extreme jeuk, ze beten zichzelf en krabte en Bleven maar slikbewegingen maken. Onder de voetzooltjes van mijn kater zag ik een Verschilvering en ik begon te googelen waarop schimmel
Of allergie eruit kwam. Mijn katten zijn vlo vrij dat zeker ik heb ze uren gekamd mijn hele huis ingesprayd Het tapijt weg gegooid en een vlooien kuur gegeven dit was dus uitgesloten. Ik weer de dierenarts bellen : waarop ik een antwoord kreeg dat een bloedonderzoek de enige mogelijkheid was of een ontlasting onderzoek maar dat zou wel langer als een week duren voordat ik daar een uitslag van zou krijgen. Dit duurde me te lang dus ik heb de katten kliniek gebeld voor een second opinie daar vond ze mijn katten er goed uitzien. Het enige wat ik zag is dat mijn katten de grootste stres ervaren en hierdoor niet bewogen. Ze had een bloedonderzoek gedaan voor organen alvleesklier en witte /rode bloedcellen. Waarop het resultaat was dat het wel goed zat wel was zijn alvleesklier waarden wat hoger als standaard maar dat was niet erg. Toch kreeg ik dexoral mee voor de jeuk klachten dit heb ik gegeven tot gister en ze zijn tijdens de kuur blijven krabben en likken. En nog steeds misselijk de Hele tijd slikken elke minuut wel 10/15x gewoon zielig! Vandaag kotste mijn kater weer alleen maar vocht. De dierenarts zei dat hij ook wel wat in zn keel kan hebben dat ik
Maar weer langs moest komen. Maar in 2 weken bijna 400€ verder te zijn en nog steeds geen diagnose te hebben ben
Ik radeloos.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Wat ik kan doen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Dinky »

Ik las recent wel berichten over dat groene aanslag reiniger van bijvoorbeeld action katten erg ziek kan maken. Weet niet of jouw katten buiten komen en daarmee in aanraking kunnen zijn gekomen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Rik »

Ook hier weer sprake van vlooienmiddel zonder dat er vlooien zijn. Ook weer de vraag... komen de katten buiten? Stop met het preventief toedienen van vlooienmiddel als je binnenkatten hebt (of als ze alleen in de eigen tuin komen). Het is pure vergif dat het lichaam tegenwerkt en van alles kan veroorzaken.

Verder... zijn er bij de kater foto's of een echo gemaakt. Je zou toch zeggen dat na 2 DA's er nu wel een goede diagnose gemaakt moet worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Irisr
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 19:13

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Irisr »

Het zijn binnenkatten.
Ze hadden jeuk dus adviseerden ze stonghold te gebruiken omdat ze ook schudde met hun hoofd en evt oormijt kon zijn.
En inderdaad ik had wel gehoopt om
Nu een diagnose te hebben na al die medicatie en onderzoeken.
Het enige wat niet gedaan is een foto of echo . Ik ben nu in 3week meer als 400€ verder en dit zou me weer 150€ kosten- waarbij ze zeggen niet met zekerheid een uitslag kunnen geven wat het zou kunnen zijn.
Vandaar de vraag hier of iemand het herkent?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door pinguin »

Ik zou stoppen met die vlooien zooi. Je heb speciaal voer voor allergieën evt dat proberen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Irisr
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 19:13

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Irisr »

Ik heb hypo allergeen besteld, maar daarnaast heb ik Mn twijfels als dat het is. Want het zou toch wel erg toevallig zijn als allebei mijn katten op Het zelfde moment een voedselallergie ontwikkelt hebben? Mn kater en poes zijn intussen steeds misselijker en hebben weer braakneigingen. Ik wil niet zelf gaan dokteren en heb geen idee wat evt zou helpen aangezien er geen diagnose is. En het is ook natuurlijk weekend.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Lieselotje »

ik lees dat je je huis hebt ingespoten met anti vlooienmiddel, dat kan je alleen maar doen als je weggaat en er geen katten in de buurt zijn.
Denk dat je daar mee op moet houden en zeker met ook anti vlooienmiddel geven.
Heb je misschien ook planten in huis waar ze aan gegeten kunnen hebben? of Bloemen?
Zelf heb ik 2 kittens die eten aan elke plant of bloem die in huis komt, dus ik heb hier alleen maar planten waar ze van mogen eten, katvriendelijk.
Het valt me op dat ze het beiden hebben, vandaar.
Ga voor jezelf even na wat er in huis is wat 'giftig' kan zijn voor de katten.
Succes!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door pinguin »

Schoonmaak middel kan ook nog als veel poetst met schoonmaak middel kunnen ze dat ook binnen krijgen?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Irisr
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 19:13

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Irisr »

Bedankt voor de reacties
Ik snap de reacties tegen vlooienkuur niet.
Als je kat zichzelf krabt en je andere kat ook. En je hebt paar dagen geleden mensen bij je thuis gehad die ook katten hebben is de eerste gedachte vlooien. Omdat mijn katten vrijwel nooit een vlooienkuur krijgen was dit een goeie optie. En hoe vermijd je deze met zoon middel, wanneer de jeuk blijft ga je kijken of Het misschien het tapijt kan zijn of evt de krabpaal. Deze heb ik ingesprayd in de ochtend. Mijn katten heb ik natuurlijk niet in dezelfde ruimte gelaten. Deze verbleven op de bovenverdieping 8 uur lang na insprayen. ik heb mijn Keuken/ woonkamer laten doortochten. Maar de klachten bleven. Echt een week later kwamen er nieuwe klachten bij van mijn kater.
Ik heb zelf 0 planten in huis. En tuurlijk maak ik wel is de woonkamer schoon maar niet met gekke gemishe middelen. Vaak even stofzuigen en een doekje eroverheen en klaar.
Idg wel bedankt met Het meedenken in deze.
Het punt is nu :
Allebei mijn katten hebben
+jeuk
(Dit resulteerd in krabben bijten en overmatig likgedrag)
+ misselijk
( bij wakker worden slikbewegingen en na eten in nog een extremere vorm dit gaat de hele tijd door in de tijd dat ze wakker zijn)
+lusteloos
( liever willen slapen omdat wanneer ze wakker worden jeuk en misselijk zijn)
+Benauwd
( soms tijdens de ademhaling een hoorbaar geluid te horen is. )

Omdat dit al 6 week zo gaat ook met medicatie en adviezen van de dierenarts heb ik nog steeds geen conclusie
Mijn ideeën
: een allergie voor huisstofmijt ( of andere allergie wat voor allebei de katten van toepassing kan zijn)
: een schimmel
( maar waar kwam die diaree vandaan en het braken wanneer er iets gedronken of gegeten werd?)

Ook vond ik eergisteren na dat mijn kater gebraakt had bloed in de vensterbank waar hij lag te slapen.

Ik bel morgen die dierenarts voor een 5e afspraak, Want hèt voelt als een eindeloos verhaal.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door pinguin »

Als het schimmel is is het op de huid te zien. En kan het op kweek.

Ik weet niet hoe vaak er vlooien druppels zijn gegeven maar wacht met geven tot je echt vlooien ziet anders is het zinloos.

Is het een optie om over te stappen op een sensitieve voer om zo de maag wat te ontlasten.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Lieselotje »

Ja de 5e afspraak bij de dierenarts, pff daar wordt je moedeloos van.
Zou je misschien naar een andere kunnen gaan, want hier schiet het niet op zoals je zegt. Zoals je schrijft lijken ze me ziek en bloed vinden is ook iets waar ik niet gerust op zou zijn.
Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn en wens je veel sterkte met je lieverds.
Irisr
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 19:13

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Irisr »

Eergisteren werden mijn katten extreem misselijk en hadden ze steeds kokhals neigingen dit resulteerde in sloom en misselijk gedrag. Ik heb ze maar een pil mirtazipine gegeven tegen de misselijkheid . Gisteren waren ze weer helemaal happy alsof er niks aan de hand was, ondanks de jeuk.
Vandaag weer misselijkheid en aansluitend gedrag zichtbaar. Weer maar een pil mirtazipine gegeven. ( dit mag om de dag 1/8 deel) zonder bijwerkingen. Het gaat weer goed alleen nog die jeuk. DA gebeld en het verhaal weet voorgelegd. Dit keer mijn eigen dierenarts. Deze gaf aan dat het evt een allergieche reactie op iets kan zijn. Maar dat kon die niet door de telefoon zeggen. Hij kon een monster nemen van Mn kat en deze opsturen daarbij zou er gekeken worden naar 25 soorten allergieën (dit kost 200€ per kat) als er inderdaad een allergie aanwezig was zou er een anti serum aangemaakt worden dit ook voor (200€ Per kat )
Ik zag vandaag dikke schilvers in de vacht, en allemaal zwarte puntjes. Maar geen leven beestje getraceerd. Wijst schilvers op huidmijt ? En die zwarte puntjes zijn niet op de huid maar in de haren en de schilvers zitten op de huid.
Verklaring van de jeuk? En wat is hier evt aan te doen?
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Lieselotje »

Google even op huidmijt bij katten. Ik zag dat het om schilfers op de huid gaat. In werkelijkheid is het een spinnetje en heel besmettelijk. Ik zag ook dat het te behandelen is met spot on met een speciaal stofje.wie weet is dit het.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Mijn kat blijft ziek, diverse onderzoeken maar geen diagnose

Bericht door Fotokonijn »

Als katten krabben, hoeft het geen allergie te zijn of vlooien.
Een van mijn poezen krabde zich helmaal kaal.
Naar de da en op de prednison.
Dat ging even goed, maar zodra je het afbouwde, ging het weer fout.
Ik heb één Feliway verdamper en ik heb er een tweede bij geprikt, en toen zag je haar huid weer helmaal beter worden.
Het bleek stress te zijn.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie