Dement?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Nandaa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2018 21:56

Dement?

Bericht door Nandaa »

Hallo allemaal.
Ik heb een vraag in de hoop dat iemand iets weet.Onze poes is tegen de 15jaar en de laatste tijd is haar gedrag veranderd.
Ze at ineens van een plant waar ze voorheen nooit deed.
Smorgens als de deur openging rende ze erheen en kreeg jeuk en krabde heel haar nek tot kaalheid toe.
Plant weggedaan en een sok om haar nek om te genezen.
Ze wil alleen nog maar buiten zijn en dan is er niks aan de hand maar in de avond haal ik haar binnen en zet ze op de bank en laat ze zich omvallen alsof ineens verlamd is maar dan krijgt ze een stickje en dan staat ze weer echt.Aanstellerij dus en is dan net een klein kind omdat ze haar zin niet krijgt en naar buiten wil.
Ze speelt sinds een tijdje niet meer en gedrag is dus echt veranderd. Wij vermoeden dat ze dement aan worden is?
Graag reacties,
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dement?

Bericht door Rik »

Eerst medische problemen uitsluiten. Zeker bij deze leeftijd en gedragswijziging zou ik een senioren-bloedonderzoek laten doen. Dan vang je eventuele medische problemen misschien vroeg op en kun je nog wat langer genieten van je poes. Ook kan ze van die plant een behoorlijk medisch probleem hebben gekregen (denk acuut nierfalen). Dus even laten checken.

Als ze medisch helemaal in orde is kun je denken aan ouderdom-ondersteunende middelen. Zo is er bijvoorbeeld Cholodin. Maar als ze er zelf geen last van heeft kun je je ook afvragen of dit echt nodig is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie