Diarree, overgeven en nu blaasontsteking?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
bridie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2018 23:54

Diarree, overgeven en nu blaasontsteking?

Bericht door bridie »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier maar ik kan wel wat advies gebruiken.

Ongeveer 2 weken geleden kreeg mijn 10 jarige kater plots heel erge diarree en gaf continu over.
Maandag stopte hij ook met eten en drinken.We zijn die week elke dag bij de dierenarts geweest want hij knapte maar niet op.Uiteindelijk heeft hij een nacht aan het infuus gelegen bij de da en had daar toen ook wat gegeten.

Er is bloedonderzoek gedaan en alles bleek goed,urine onderzoek:ook goed maar hij had wel veel rode bloedcellen in zijn urine(volgens da door de stress),urine ook op kweek gezet:negatief.Hij heeft een echo gehad en daar kwam ook niks uit behalve dat hij een blauwe plek op zijn buik bleek te hebben.
Ze wilden hem eigenlijk het weekend houden maar ik heb besloten (met angst en beven) om hem mee naar huis te nemen.Ik heb metacam meegekregen en gaf hem gastro-intestinal voer.
Dat bleek een goede keus want hij knapte heel snel op.Hij at steeds meer en zondag had hij geen diarree meer(braken was al eerder gestopt.)

Maar woensdag gaf hij ineens weer wat over(niet zo erg als eerst) en sindsdien gaat het ongeveer 1 a 2 dagen prima en dan weer een dag slecht. Dan heeft hij of weer diarree of hij braakt weer.

Sinds twee dagen heeft hij volgens mij blaasontsteking want ik vind alleen maar kleine miniklompjes in de kattenbak.

Natuurlijk ga ik morgen weer naar de dierenarts maar omdat ik nog steeds geen echte diagnose heb, vroeg ik me af of dit verhaal iemand bekend voorkomt.
Zodat ik wellicht gericht kan vragen aan de dierenarts welke onderzoeken zin hebben en welke niet.

Ik ben zelf inmiddels ook ziek door alle stress; helpt ook niet echt ;-)

vriendelijke groet,

Bregje
Gebruikersavatar
Baya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2018 21:33

Re: Diarree, overgeven en nu blaasontsteking?

Bericht door Baya »

Hoe gaat het nu?
Ben je nog iets te weten gekomen of is de kat opgeknapt?
Plaats reactie