Stomatitis bij mijn kat

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
shaartje86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jan 2014 21:18

Stomatitis bij mijn kat

Bericht door shaartje86 »

Hi,

Ik heb een kater van 3 jaar. Al een tijdje heeft hij steeds een terugkerend dik lipje. Hij leek er weinig last van te hebben maar de afgelopen week vonden we het er wel roder uitzien dan normaal. Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en hij heeft stomatitis geconstateerd. Hij zegt dat het een probleem is waarvan men nog steeds niet goed weet waar het vandaan komt. Gebitsreiniging was niet nodig, tandjes poetsen ook niet... ander voer ook niet!?

Nu lees ik hier en daar iets over homeopathie en dat sommige katten daardoor weinig last meer hebben. Heeft iemand hier ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stomatitis bij mijn kat

Bericht door nellebel »

ja hoor. mijn gijs heeft het gekregen zonder echte lichamelijke oorzaak. bij hem komt het omdat hij een grote binnenvetter is en angsthaas. hierdoor is zijn weerstand slechter. hij is bij atjo Westerhuis geweest en heeft homeopathische bolletjes gekregen waardoor hij minderangstig is. en zijn tandvlees is stukken beter. ps mijn eigen DA heeft mij doorverwezen toen ik hem vroeg naar ervaringen nav een verhaal van annet hier op het forum.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Stomatitis bij mijn kat

Bericht door Cerna »

Ik heb voor Noa van Atjo Westerhuis Mercurius Corrosivus gehad, maar dat was wel NADAT alle tanden en kiezen verwijderd waren.