Kittens met lichte diarree

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Da gebeld. Schijnt dat de assistente het niet goed gezegd heeft.. Luke moest 8 dagen 1 pil en Skywalker moest 8 dagen lang 1 en een kwart pil.. Maar heb ze beide gewoon 1 pil gegeven.. Vandaar dat ik nu dus pillen overhoud. Luke vanavond zijn laatste pil en dan vanaf nu Sky de juiste dosis geven en een dagje extra zodat we zeker weten dat het gewerkt heeft..
Luke dus nog 1 keer en Sky nog 2 keer medicatie..
Laatst gewijzigd door MaantJee94 op 26 sep 2017 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

De ontlasting is nog steeds helemaal goed Rik :)
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dena16 »

Fijne berichten hier! De ellende lijkt achter de rug, eindelijk!
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Luke is klaar met z’n medicatie. Wat mij opvalt is dat hij veel aanhankelijker is geworden. Of hij heeft toch pijn gehad de afgelopen weken of het geven van medicijnen maakt de band sterker. Ik ben blij dat Luke zich zichtbaar beter voelt!

Skywalker voelt zich ook zichtbaar beter. Ik merk dit vooral tijdens het eten. Hij wacht niet meer tot Luke klaar is maar valt meteen aan en geniet er zichtbaar van. Ook heeft hij niet meer hoeven spugen. Wel word Sky heel naar van de medicatie. Hij wil dan niet knuffelen en aanraken zit er dan ook niet in. Hij word heel moe en slaapt dan eigenlijk de rest van de avond. Ben blij dat hij morgen de laatste dosis krijgt!

Nu maar hopen dat de ontlasting ook zonder medicatie goed blijft!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Nou we zijn al weer aardig wat weken verder na de uitslag van het ontlastingsonderzoek.
Inmiddels zijn we bezig met de voerwissel, ze hebben ruim 2 maanden speciaal voer gekregen en nu wilde ik toch de Nutrivet weer proberen. Ik meng nu (sinds zondag) 1 deel Nutrivet met 5 delen Royal Canin en wil steeds meer Nutrivet gaan toevoegen zodat we over enkele weken over zijn. Sinds de voerwissel is de ontlasting weer iets slapper maar we hopen heel erg dat dit na verloop van tijd weer over gaat, zo niet dan zullen we toch weer Royal Canin Intestinal Gastro gaan geven.
Ze groeien als kool! Luke weegt inmiddels 4.6 kg en Skywalker 5.4 kg.
Behalve dat Luke ontzettende haar uitval heeft en dat beide heren een vette staart hebben de afgelopen weken gaat het heel goed!
Ik ben blij dat alles uiteindelijk goed gekomen is! Nu is het alleen nog even afwachten wat de Nutrivet doet en of we dit kunnen geven of dat we toch weer terug moeten naar het speciale voer.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het nu zo goed gaat met de heertjes. Wat typisch die vette staart, dat zie je normaal bij open katers. Ze zijn gecastreerd toch? Is dat misschien minder dan 6 weken geleden, dan zou het de laatste restjes hormonen kunnen zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Ze zijn inderdaad gecastreerd. Dat was op 13 oktober.
Zullen wel de hormonen zijn dan inderdaad.
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Hoi allemaal!

Even een kleine update over Luke en Skywalker.
De vette staart van vooral Luke werd steeds erger dus die heb ik afgelopen week gepoederd met babypoeder (talkpoeder) en een uurtje laten intrekken en toen uitgeborsteld. Dit heb ik bij Sky ook gedaan omdat zijn staart ook wat vettig was. Nu zien bij beide heren de staarten er weer prachtig uit!
Ook zijn we sinds 20 november bezig met de voerwissel. Na 10 weken Royal Canin Intestinal Gastro hebben we in overleg met de dierenarts besloten dat het tijd was om rustig te gaan wisselen. Hoe langer je speciaal voer geeft, hoe moeilijker je er uiteindelijk weer vanaf komt. De eerste 2 dagen was de ontlasting wat minder maar daarna ging dit al weer beter. Ik heb 3x ontlasting naast de bak gevonden al denk ik dat dat komt omdat ze het uit de bak gooien tijdens het graven. Conclusie; de bak word te klein ;).
We gaan nu de laatste week van de wissel in. In totaal duurt de wissel 3 weken. De eerste week gaf ik 75% RC en 25% Nutrivet. De tweede week gaf ik 50% RC en 50% Nutrivet. En nu zitten we op 75% Nutrivet en 25% RC. Wat ik vooral merk is dat ze veel sneller vol zitten. Ik denk/verwacht zelf dat dit door het hoge vleesgehalte in Nutrivet komt. Ze klagen niet over het eten of over dat ze honger hebben en zijn in de afgelopen 2.5 week beide 400 gram aangekomen :).
Al met al gaat het dus erg goed met beide heren! :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door nellebel »

Toppie

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat het nu goed gaat :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het goed gaat!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Lieselotje »

Dat is heerlijk dat het goed met ze gaat. Zijn ook lekker aangekomen!
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Kurgel »

Ai, nu hebben mijn ragdoll schatjes beide diarree. Op advies van de DA opmieuw ontwormd (hadden tot 6md maandelijks gekregen en zouden dan nu eigenlijk pas weer inmaart moeten, maar nu dus eerder maar gedaan) ik hoop dat dit werkt, maar zit nu dus iedere keer met vieze kontjes met dat lange haar. Met veel gedoe vandaag kontjes gewassen, tot groot verongelijk van de dames... hoe deden jullie dat. Nog tips en tricks? (wil ook hun achterste niet kaalknippen of zo)
Hoop dat het snel over is...
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Rik »

Vervelend. Hier hadden ze dat aan het begin van vorig jaar ook. Maar gelukkig hebben Bono & Yuna kort haar dus hun achterste bleef goed schoon (als ze niet per ongeluk in hun eigen troep begonnen te graven). Na beide een pilletje Milbemax waren ze er na drie dagen weer vanaf.

Hopelijk zijn ze er bij jou ook snel vanaf.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Bij ons was het op een gegeven moment net chocolade vla zo dun. Ik heb ze eigenlijk gewoon iedere keer onder de douche gezet en gewassen met speciale katten shampoo. Wegknippen heb ik ook gedaan als het al ingedroogd was. Luke houd van water dus die laat zich prima wassen. Sky niet, die klimt dan meestal via m’n benen omhoog, dit die ik dus eigenlijk altijd samen met Michael, hij vasthouden en ik wassen of andersom.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie