Jeuk in oren

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
carla50

Jeuk in oren

Bericht door carla50 »

Hallo, ik heb een vraagje en misschien herkent iemand het.
Ik heb een kat wat jeuk aan zn oren heeft.
Ben er 2 x mee naar de dierenarts geweest, eerst gewoon in de oren kijken ,niks gevonden .
Toen onder een roesje gegaan en dieper in de oren gekeken .
Weer niks gevonden .
Heb haar op hypoallergene voeding voeding gezet, heeft ook niets geholpen.
Oh ja haar gebit is ook prima in orde ,dat komt ook nog wel eens voor dat het van de gebit af komt.
Maar dit is het dus ook niet.
Ik weet nu niet meer wat ik er aan doen kan.
Misschien dat iemand dit herkent ?
Groetjes Carla
Mavi4LI
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2019 23:58

Re: Jeuk in oren

Bericht door Mavi4LI »

Hi Carla,

Onze kat (blauwerus) heeft ook veel last van zijn oren gehad. We zijn er nog niet uit waarvoor hij allergies is maar het lijkt wel op een allergie. Het is bij onze kat vaak alleen zijn rechter oor. Ik maak deze af en toe schoon met een tisseu, niet te ver in de oor. Dan komt er wel troep uit, het is destijds getest en hrt was geen mijt of iets dergelijks. Bij sommige voeding worden zijn oren vuurrood en krabt hij ook op zijn kop vlak voor zijn oren kapot.
Niet alle hyperallergene voeding is hyperallergeen!!! Merken plakken dis label er gewoon op. Ik vermijd kip en geef alleen brokken met vis, geen andere dierlijke producten (thrive haring en zalm) sinddien gaat het rustig. We hebben al vele hyperallergene brokken geprobeerd.

Hoop dat je hier iets aan hebt :grin:
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Jeuk in oren

Bericht door Synemios »

Het kan nog steeds een allergie zijn.
Hier heb ik 2 katten met allergie en die krabben oa aan/ in de oren.
Ook op hypoallergeen voer kan nog steeds een reactie ontstaan, wat ook nog kan is dat het geen allergie is voor voedsel maar voor iets in de omgeving.
Ik zou het hypoallergene voer proberen van de bekende merken: RC, Hills, trovet en er zijn er nog meer.
Dan weet je zeker dat het ook echt hypoallergeen is en verder niks anders geven.
Ook geen kattensnoepjes bijvoorbeeld omdat je anders niet weet waar er op gereageerd wordt als er een reactie is.
De eiwitten zijn dan gehydroliseerd in dat voer maar dan nog kan er op gereageerd worden als je pech hebt, maar die kans is wel klein,
Sensitive is niet hypoallergeen.
Het ligt per kat verschillend waar goed op gereageerd wordt of niet, hier worden ze ziek van thrive haring/ zalm bijvoorbeeld.


https://www.voerwijzer.com/wat-zijn-hyp ... e-brokken/

* Ik zie nu dat dit een topic is uit 2017, hopelijk is de jeuk inmiddels weg.
Maar misschien heeft een ander er nog iets aan ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie