HELP: diagnose gezocht, rottende tenen?!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
PynooBreda
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2017 22:53

HELP: diagnose gezocht, rottende tenen?!

Bericht door PynooBreda »

Hallo allemaal! Ik zit met een hele belangrijke vraag. Ik heb een kat Elmo van 1 jaar oud en heeft bij zijn achterpoot een wondje zitten wat enorm stinkt sinds vermoedelijk zaterdag, pootje is ook dik maar hij loopt niet mank, bij al zijn teentjes (alle 4 de pootjes) zijn z'n nagels versplinterd lijkt net en zijn allemaal zwart (dit speelt al iets langer) Ik kan er helemaal niks over vinden en maak me enorm veel zorgen. Elmo heeft ook een broertje van 1 jaar en daar begint 1 teentje ook zwart te worden er tussen in en zijn nagel begint te versplinteren. Ik heb morgen een afspraak bij de dierenarts maar omdat ik al heel het weekend in de stress zit hoop ik dat iemand antwoord kan geven. Alvast bedankt. Mvg Maureen en Elmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELP: diagnose gezocht, rottende tenen?!

Bericht door Anne »

Hoe was het bij de da?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: HELP: diagnose gezocht, rottende tenen?!

Bericht door Dinky »

Dat 'wegrotten' van de nagels klinkt een beetje als SLO bij honden? Heb er bij katten nog niet eerder van gehoord. Maar wanneer de teentjes echt zwart worden dan klinkt dat wel als afsterven...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lopke

Re: HELP: diagnose gezocht, rottende tenen?!

Bericht door Lopke »

Ik heb er nog nooit eerder van gehoord, maar wat zei de dierenarts?
Je weet zeker dat hij niet ergens tussen heeft gezeten of dat buurtgenoten hebben "gespeeld"?
PynooBreda
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2017 22:53

Re: HELP: diagnose gezocht, rottende tenen?!

Bericht door PynooBreda »

Sorry voor mijn late reactie, ik ontving net pas Mails dat mijn bericht geaccepteerd is en reacties heb. Ik ben bij D.A geweest en het is volgens haar een ontsteking en de nagels zijn helemaal afgebroken waarschijnlijk omdat Elmo wel eens achter na word gezeten door onze hond. Dat zwart bij al zijn nagels zijn kleine ontstekingen waarvan 1 grote (achterpoot links) Elmo heeft een spuit tegen de pijn gehad en krijgt voor een week antibiotica en ontstekingsremmers en hij moet elke dag Biotex badje. We zijn nu 4 dagen verder en de nagels aan de voorpoten en 1 achterpoot rechts worden weer mooi wit alleen waar de grotere ontsteking zit wil nog niet echt.

Nogmaals sorry voor mijn late reactie en toch bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELP: diagnose gezocht, rottende tenen?!

Bericht door Anne »

Heel veel beterschap gewenst, hopelijk is het gauw weer achter de rug en keert de ontsteking niet terug
Succes met alle biotexbadjes, dat lijkt mij een hele klus
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie